Am anunțat lista celor 35 de antreprenori care vor intra în etapa de transformare a ideilor în afaceri sociale de succes. Aceștia vor începe planificarea afacerilor sociale alături de experții Fabricat în Țara lui Andrei. Timp de 7 luni, cei 35 de finaliști își vor testa ideile, vor realiza studii de piață și își vor construi planul de afaceri pentru ideile lor.

Urmăriți pe blogul Țării lui Andrei și pagina noastră de Facebook progresul lor. OMV Petrom oferă finanțări în valoare totală de 350.000 de euro precum și aproximativ 2 ani de consultanță de specialitate.

Mulțumim celor peste 180 de candidați care au înscris ideile lor în competiție!



Rezultate

Lista celor 35 de finaliști

Descarcă lista rezultatelor pentru a afla numele celor 35 de participanți care vor începe planificarea afacerilor sociale alături de experții Fabricat în Țara lui Andrei

Descarcă Rezultatele

Lista celor 50 de candidaţi

Descarcă rezultatele evaluarii ideilor înscrise şi află care sunt cei 50 de candidaţi care vor participa la interviurile cu juriul:

Descarcă Rezultatele

Regulament

Citeşte regulamentul competiţiei şi vei fi cu un pas mai aproape de a-ţi realiza ideea de afacere.

Descarcă Regulament

Etapele proiectului

  • Etapa 1

    in
    12
    zile

    27 Mai -
    6 Iulie 2015

    Înscrierea participanţilor în competiție

  • Etapa 2

    in
    12
    zile

    9 - 22 Iunie

    Sesiuni de informare cu echipa Fabricat in Tara lui Andrei:

    9 iunie - Craiova
    12 iunie - Bucureşti
    16 iunie - Bacău
    18 iunie - Târgoviște
    22 iunie - Oradea

  • Etapa 3

    in
    12
    zile

    6 Iulie -
    24 Iulie

    Evaluarea înscrierilor primite. 50 de participanți vor fi selectați pentru a trece în următoarea etapă. Rezultatele și lista scurtă vor fi afișate pe 24 iulie.

  • Etapa 4

    in
    12
    zile

    30 Iulie -
    12 August

    Juriul intervievează (prin Skype) cei 50 - preselectaţi. 35 vor fi selectați pentru a intra în etapa de planificare a afacerilor sociale.

  • Etapa 5

    in
    12
    zile

    14 August

    Anunțarea celor 35 de finalişti Fabricat in Tara lui Andrei.

  • Etapa 6

    in
    12
    zile

    17 Aug 2015-
    20 Mar 2016

    Finaliștii vor primi consultanță individuală și de grup pentru a-și transforma ideile în planuri de afaceri.

    În plus, vor beneficia sprijin financiar pentru cercetarea fezabilităţii ideilor.

  • Etapa 7

    in
    12
    zile

    Aprilie 2016

    Susţinerea planului de afaceri în faţa Comitetului de investiţie.

  • Etapa 8

    in
    12
    zile

    Aprilie - Mai 2016

    Anunţarea celor 10 câştigători care vor primi finanțări de până la 32.000 de euro fiecare şi vor intra în programul de consultanță de tip incubare de afaceri sub îndrumarea experţilor Fabricat in Țara lui Andrei.

Cele 29 de comunităţi pentru care poţi depune idei de afaceri sociale

Citeşte descrierile celor 29 de comunităţi Petrom.

Descarcă

Cum te putem ajuta?

Încercăm să-ţi fim aproape în toate etapele competiţiei, aşa că dacă ai nelămuriri sau întâmpini probleme, apelează la noi cu încredere. Ne găseşti pe email.

Email: fabricat@taraluiandrei.ro

Partener



Website:

www.nesst.org

Juriu etapa I

Fă cunoştinţă cu juriul din Fabricat în Ţara lui Andrei.
Cunoaşte-i pe câştigători »
este directorul fundației NESsT-Romania, o organizație nonprofit care sprijină dezvoltarea întreprinderilor sociale din diverse sectoare ale economiei.
Încă din 2009, Zoltán a oferit consultanță întreprinderilor sociale din portofoliul NESsT România în toate etapele de dezvoltare, de la start-up până în incubare. De asemenea, a dezvoltat o serie de parteneriate între antreprenorii sociali și investitori – companii, fundații sau agenții guvernamentale – pentru a finanța programe de înființare a unor întreprinderi sociale în comunitățile marginalizate din România.

Înainte de a face parte din echipa NESsT, Zoltán a administrat programe de dezvoltare economică și democratizare pentru organizațiile societății civile din România, Serbia, Ungaria, Republica Moldova și Ucraina. Zoltán a absolvit Universitatea Politehnica Timișoara cu o specializare în Inginerie Economică și are un master în management de la Universitatea de Vest Timișoara.
Director de portofoliu în cadrul fundației NESsT, are peste 1500 de ore de formare livrate (peste 90 de cursuri livrate) adresate antreprenorilor adulți și studenților, în cadrul diverselor programe derulate de către fundația NESsT, atât în România, cât și în alte țări din Europa Centrală și de Est (Ungaria, Croația, Republica Cehă, Slovacia, Bulgaria, Republica Moldova, Macedonia)
Roxana are este de profesie economist, a absolvit un masterat în științe sociale (perspective europene privind incluziunea socială, absolvit în 2008 cu o teză pe economie socială), iar din februarie 2011 deține diploma de formator, eliberată de către Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale și Ministerul Educației, Cercetării și Inovării. În 2012 a fost Eisnehower Fellow pentru România.
este Asociat în dezvoltarea afacerilor sociale în cadrul Fundaţiei NESsT, fiind direct implicată în gestionarea ediţiei întâi a proiectului Fabricat în Ţara lui Andrei, cu peste 500 de aplicaţii selectate, 20 de idei sprijinite în etapa de planificare şi 10 planuri de afaceri susţinute în faza de implementare.
Cu un background de 10 ani în domeniul social, Betty deţine experienţă în scriere şi management de proiecte, coordonarea de servicii sociale, precum şi managementul unei întreprinderi sociale.
Alina are experienţă de peste 7 ani în cadrul OMV Petrom  şi a coordonat o serie de proiecte de acordare de finanţări din cadrul platformei Ţara lui Andrei.  Competiţia de proiecte Idei din Ţara lui Andrei sau ediţia cu numărul unu a competiţiei Fabricat în Ţara lui Andrei sunt câteva dintre proiectele pe care Alina le coordonează.
“ De la începutul anului 2013 am început derularea proiectului Fabricat în Ţara lui Andrei, pe parcursul celor doi ani de implementare acesta a devenit unul dintre cele mai provocatoare proiecte pe care eu le-am coordonat. Am asistat cum cele 10 afaceri sociale finanţate de OMV Petrom s-au transformat de la stadiul de plan în realitate. Locurile de muncă,  produsele create, numărul beneficiarilor din comunităţi reprezintă rezultatele Fabricat în Ţara lui Andrei, ediţia 1. Abia aştept să îi cunosc pe câştigătorii ediţiei cu numărul 2!”
Este Head of Sustainability Department în cadrul OMV Petrom.
Mona Nicolici si-a început cariera în televiziune şi timp de 11 ani a fost redactor, producător, realizator şi prezentator al celor mai importante jurnale de ştiri din România.
Mihaela coordonează şi implementează proiecte pentru  comunităţile în care OMV Petrom activează împreună cu reprezentanţii echipelor locale.
Experienţa din ultimii 6 ani m-a învăţat că dialogul constant şi abordarea pro-activă sunt două dintre principalele unelte necesare unui proiect atunci când vorbim de rezultate pe termen lung care ajută dezvoltarea comunităţilor locale.
În prezent, conduce departamentul de Sustenabilite în cadrul OMV Petrom România, experienţă care i-a oferit privilegiul să se implice activ în programe de dezvoltare sustenabilă a comunităţilor din România.
Directorii zonelor de producţie sunt experţi cu peste 17 de ani experienţă în domeniul industriei de extracţie, producţie de produse petroliere, rafinare, gaz, experienţă dobândită atât pe piaţa romanească dar şi cea internaţională. Coordonează activitatea zonei de producţie în conformitate cu strategia companiei.

Rezultate Fabricat în Ţara lui Andrei, ediţia 1

Rezultate Ediția I

Întrebări frecvente

Ce fac dacă am întrebări/ vreau să aflu mai multe detalii despre Fabricat în Țara lui Andrei?

În perioada 9- 22 iunie, echipa Fabricat în Țara lui Andrei vine în orașul tău pentru a răspunde la toate întrebările.

o   Craiova- 9 iunie;

o   Bucuresti- 12 iunie;

o   Bacau – 16 iunie;

o   Targoviste – 18 iunie;

o   Oradea- 22 iunie.

Sună la 021 528 21 23 între 10-14, de luni până vineri, între 27 mai și 2 iulie, sau trimite un email la fabricat@taraluiandrei.ro.

Cum se acordă finanțările - într-o singură tranșă sau în mai multe?

Fiecare plan de afaceri va fi discutat individual, iar tranșele de acordare a finanțărilor vor fi stabilite în funcție de nevoile de dezvoltare ale fiecărei afaceri sociale în parte.

O afacere socială care primește finanțare trebuie să cedeze ulterior o parte din profit către OMV Petrom sau NESsT?

Nu. Afacerea aparține celor care au scris planul de afaceri, care se vor ocupa ulterior de implementarea și dezvoltarea ei.

Ce se întâmplă în anul de incubare de afacere?/ Ce înseamnă incubare de afacere?

Etapa de incubare a afacerilor constă în sprijinirea implementării cu succes a planurilor de afacere elaborate. Astfel, fiecare dintre câștigătorii finanțărilor de până la 32.000 de euro va beneficia pentru aproximativ un an de zile de consultanţă individualizată şi specifică nevoilor sale. Acest sprijin include consultanţă pe parte de promovare şi vânzare, management financiar, organizarea resurselor umane etc. precum şi facilitarea contactelor în mediul de afaceri cu diferiţi experţi din domeniu.

Ce se întâmplă dacă mă număr printre cei 35 de finaliști?

Cu sprijinul experților Fabricat în Ţara lui Andrei, cei 35 de finalişti vor intra în etapa de planificare a afacerii lor. Aceasta va avea ca rezultat câte un plan de afacere bine documentat şi structurat pentru fiecare idee selectată. În această etapă, cei 35 de finaliști vor beneficia de sesiuni de consultanţă individuală precum şi trei ateliere de lucru în grup cu o tematică din sfera business.

De asemenea, în această etapă antreprenorii vor avea la dispoziţie un buget în valoare maximă de 1500 euro pentru a-şi testa ideea de afacere printr-o cercetare de piaţă şi/sau realizarea unor produse prototip. Informațiile obținute în urma cercetării vor fi folosite pentru a dezvolta și rafina planul final de afaceri.

Finaliştii îşi vor prezenta planul de afacere în faţa unui comitet de investiţii compus din reprezentanţi OMV Petrom, reprezentanţi ai Fundaţiei NESsT şi specialişti din domeniu, care va selecta cei 10 câştigători. Fiecare dintre aceşti câştigători va primi o finanțare nerambursabilă de până la 32.000 euro. Timp de aproximativ un an, câştigătorii vor beneficia din partea experţilor Fabricat în Ţara lui Andrei de consultanţă pentru incubarea afacerilor în domenii cheie pentru antreprenori management financiar, legislaţie, marketing şi distribuţie.

Din cei 35 de finalişti, cum vor fi aleși cei 10 care vor primi până la 32.000 euro?

Pe parcursul perioadei de planificare a afacerilor sociale (august 2015 – aprilie 2016),  finaliștii vor primi consultanţă tehnică , sub forma sesiunilor de lucru individuale şi a trei ateliere cu o tematică  specifică, de business, va exista un proces de evaluare constant, cu potenţial de eliminare a echipelor, aşa cum este specificat mai sus.

Selecţia finală a celor maxim 10 câştigători se va face la finalul acestei perioade, în aprilie 2016, pe baza planurilor de afaceri scrise şi susţinute în faţa unui comitet de investiţie format din membrii echipei OMV Petrom, membrii echipei NESsT şi alţi specialişti din domeniul afacerilor şi al economiei sociale. Criteriile folosite pentru această selecţie finală sunt:


Sustenabilitatea afacerii sociale şi impactul în comunitate. Dorim ca aceste 10 afaceri sociale să fie punctul de început al dezvoltării în comunităţile alese şi un exemplu de urmat pentru alte comunităţi din ţară. Pentru aceasta, afacerile sociale trebuie să fie modele sustenabile financiar, să urmărească obiective de impact social în comunitatea aleasă şi să valorifice resursele şi potenţialul acesteia.

Planificările financiare din planurile de afaceri trebuie să demonstreze capacitatea afacerii sociale de a supravieţui chiar și după încetarea sprijinului financiar din partea OMV Petrom.

De asemenea, este esențial ca aceste afaceri să crească în timp și comunitatea să beneficieze pe termen lung de impactul social generat de afacere. Impactul social trebuie să fie semnificativ, afacerile sociale trebuie să îl poată demonstra, măsura și comunica în mod clar. În evaluarea impactului social, criteriul de bază va fi numărul de locuri de muncă create pentru persoane aparţinând grupurilor defavorizate din comunitate (şomeri de lungă durată, întreţinători de familii numeroase, mame singure, persoane cu dizabilităţi sau altele) şi comunităţilor.

Alţi indicatori ce permit evaluarea impactului în comunitate pot fi:

  • crearea/ dezvoltarea de servicii sociale (medicale sau de altă natură) necesare comunităţii;
  • crearea unor produse şi/ sau servicii necesare comunităţii (de ex. cititoare Daisy pentru persoanele cu dizabilităţi de vedere);
  • sprijinirea micilor producători din comunitate (de ex. fermieri, producători agricoli, apicultori, etc) în vederea asigurării unei pieţe de desfacere pentru produsele acestora şi, implicit, asigurării unor venituri suplimentare acestora;
  • crearea de programe de inserţie profesională pentru persoanele din grupuri defavorizate; crearea unor programe de formare profesională pentru persoanele din comunitate etc.

Această listă nu este exhaustivă, participanţii având posibilitatea de a alege şi alte obiective de impact social/ alţi indicatori, făcând referire la modul în care atingerea acestora va rezolva anumite nevoi sociale identificate în comunitatea căreia se adresează afacerea socială propusă.

Viabilitatea. Afacerile sociale câştigătoare vor avea domenii de activitate viabile, realizabile în comunităţile alese cu resursele umane şi materiale de care dispun acestea. Vor fi preferate afacerile sociale bazate pe un model simplu, cu rezultate uşor de măsurat, care răspund nevoilor din comunitățile respective şi au potenţial de creştere în detrimentul celor care se bazează pe modele mai abstracte şi mai îndepărtate de cererea de pe piaţă. Echipa de implementare trebuie să dovedească dorința de a dezvolta afacerea socială pe termen lung (inclusiv replicarea modelului în alte comunități), astfel încât aceasta să își atingă potențialul financiar și social.

 

Implicarea echipei și angajamentul pe termen lung. Deoarece ne-am propus ca afacerile sociale câştigătoare să fie durabile în timp, credem că este relevant ca acestea să fie conduse de echipe motivate, creative şi dedicate schimbării durabile în comunităţi. La finalizarea acestui proiect, dorim ca aceste echipe să fie capabile să dezvolte în continuare afaceri sociale și să înţeleagă nevoile de pe piaţă, să fie capabile să răspundă / să se adapteze acestor nevoi, să fie orientate către client, să păstreze impactul social ca principalul factor motivațional al afacerii, să asigure/ atingă stabilitatea financiară, să iniţieze proiecte similare sau să motiveze şi să asiste dezvoltarea altor afaceri sociale.

Care sunt criteriile de evaluare pe baza cărora se vor alege cei 35 de finaliști?

Criteriile de selecție a celor 35 de finaliști care vor intra în etapa de planificare a ideilor de afaceri sociale sunt, în ordinea relevanţei:

Motivaţia participanților și dorinţa de implicare în procesul competitiv de planificare a afacerii. Dorim să identificăm şi să sprijinim oamenii cei mai pasionaţi şi motivaţi, cu abilități de leaderi, deoarece credem că pasiunea lor e un element important în succesul afacerilor sociale. În formularele de înscriere se regăsesc o serie de întrebări legate de motivaţia pentru a înfiinţa o afacere socială, motivele pentru care a fost aleasă comunitatea respectivă, alte proiecte desfăşurate în comunitate etc. Vă rugăm să acordaţi o atenţie deosebită acestor întrebări. În procesul de selecție, evaluatorii vor acorda o atenție  deosebită răspunsurilor dumneavoastră prin care descrieți motivația de a participa la această competiție.

Implicarea în prezent în activităţi legale, cu impact financiar şi/sau social înţeles și măsurat de participanţi. Vom selecta organizaţii legal înfiinţate şi înregistrate în România ce desfăşoară activităţi economice şi/sau sociale cu impact semnificativ şi care pot dovedi că au o echipă puternică, stabilă, un lider implicat în dezvoltarea organizaţiei. Pentru aceasta, încurajăm organizațiile înscrise să descrie în detaliu activitățile pe care le desfășoară și rezultatele majore obținute. În ceea ce priveşte persoanele fizice, îi vom selecta pe cei cu abilităţi şi experienţă antreprenorială, oameni cu capacitatea de a iniţia şi implementa un proiect trecând peste greutăţi şi obstacole. Căutăm oameni cu simţ practic, cu abilităţi de lideri, pasionați de rezolvarea de probleme sociale şi ambiţioşi. Prin urmare, în formularul adresat persoanelor fizice se regăsesc întrebări prin care solicităm exemple de situaţii în care au fost dovedite aspectele menţionate mai sus.

Existenţa unui istoric organizaţional sau personal legal, transparent şi etic. Pentru a cunoaşte istoricul persoanelor sau organizaţiilor care se vor înscrie, formularele includ întrebări legate de activităţi desfăşurate, rezultate financiare, impact social, proiecte personale, forme prin care este condusă organizaţia, diplome obţinute, etc. Vă rugăm să răspundeţi cu atenţie la aceste întrebări şi să furnizaţi toate documentele adiţionale de care dispuneți.

Existenţa unei idei de afacere socială. În etapa de înscriere în competiţie nu este nevoie să aveți scris un plan de afaceri. Organizaţiile sau persoanele care sunt într-un stadiu mai avansat de implementare sau dezvoltare a ideii lor de afacere socială vor intra în proces în etapa corespunzătoare stadiului de dezvoltare a ideii existente. Ne-ar ajuta să înţelegem de la cei care au una sau mai multe idei de potenţiale întreprinderi sociale la ce anume se gândesc, pentru cine, de ce, care ar fi beneficiarii, clienţii etc. Dacă aveți deja idei pe care doriţi să le dezvoltaţi sau să le testaţi, vă rugăm să răspundeţi cât mai cuprinzător la întrebările corespunzătoare din formular.

Dintre toate înscrierile, 50 vor fi preselectate pe baza evaluării documentelor înscrise. Lista proiectelor preselectate va fi afişată pe site-ul competiţiei până cel târziu 24 iulie.

Reprezentanţii celor 50 de proiecte preselectate vor fi contactaţi prin email de organizator şi vor fi invitaţi să participe în cadrul unor discuţii desfăşurate prin Skype. În urma acestora, se vor selecta 35 de proiecte care vor participa în următoarele etape ale programului. Aceste etape ulterioare sunt caracterizate printr-o serie de criterii de evaluare cu potenţial de eliminare pentru echipele care nu corespund acestora: implicarea activă a echipelor de lucru în cadrul discuţiilor individuale şi în cadrul atelierelor de grup, încadrarea în termenele de activitate prestabilite, dezvoltarea unor idei de afaceri sociale fezabile, calitatea documentelor elaborate, bună colaborare cu echipa de organizare. 

Cine evaluează înscrierile?

Toate înscrierile vor fi evaluate de experții Fabricat în Țara lui Andrei. Aceștia reprezintă organizatorii concursului: OMV Petrom și Fundaţia NESsT. Mai multe detalii poţi afla citind Ghidul participantului şi Regulamentul competiţiei.

O persoană fizică/ organizație care nu are sediul într-una dintre cele 29 de comunități este eligibilă pentru a participa în competiție? Sunt avantajați cei din comunitate față de cei care nu fac parte din ea?

Orice persoană fizică/ organizație de pe teritoriul României este eligibilă pentru a participa la Fabricat în Țara lui Andrei, condiția este ca activitatea afacerii sociale înscrise în competiție să se desfășoare într-una dintre cele 29 de comunități menționate. 

De ce ideile de afaceri pot fi propuse doar pentru cele 29 de comunități?

Strategia OMV Petrom de implicare în comunitate este în primul rând aceea a unui comportament responsabil în comunitățile în care OMV Petrom activează. Aici avem o responsabilitate pentru cei peste 20.000 de angajați, pentru familiile și grupurile sociale din care aceștia fac parte. Dincolo de acest aspect, dezvoltarea de comunități puternice, cu un mediu socio-economic stabil, este esențială pentru atingerea unor obiective de business și de investiții în România.

Aceste comunități au fost alese alături de partenerul de proiect Fundaţia NESsT, astfel încât să fie atât răspândite geografic, cât și să ofere oportunități de dezvoltare socio-economică. Fiecare comunitate a trecut printr-o etapă de cercetare a nevoilor şi potenţialului local, informaţii cuprinse în fişa comunităţii respective, disponibilă pe site. Programul se desfășoară pe parcursul unei perioade de 1 an şi 7 luni, în care dincolo de finanțare, OMV Petrom împreună cu Fundația NESsT, va oferi sprijin echipelor şi antreprenorilor înscrişi pentru dezvoltarea ideii, realizarea studiilor de piaţă, studiilor de fezabilitate şi a planului de afaceri. 

Care sunt comunităţile pentru care pot să propun o idee de afacere?

Miceşti (judeţul Argeş); Zemeş, Moineşti, Slănic Moldova (judeţul Bacău); Suplacu de Barcău, Marghita (judeţul Bihor); Scorţoasa, Tişău, Berca (judeţul Buzău); Corbu (judeţul Constanţa); Moreni, Aninoasa, Gura Ocniţei,  (judeţul Dâmboviţa); Clejani, Mârşa (judeţul Giurgiu); Bustuchin, Turburea, Ţicleni (judeţul Gorj); Movileni, Poboru (judeţul Olt); Poiana Câmpina, Podenii Noi, Scorţeni (judeţul Prahova); Marca (judeţul Sălaj); Videle, Cosmeşti, Siliştea, Scurtu Mare (judeţul Teleorman); Mădulari (judeţul Vâlcea).

Ce se întâmplă după ce completez formularul de înscriere?

În perioada 17 iunie – 24 iulie toate înscrierile vor fi evaluate de experții Fabricat în Țara lui Andrei, iar rezultatele și lista scurtă vor fi afișate pe www.taraluiandrei.ro/fabricat-in-tla pe 24 iulie. Cei 50 de participanţi aflaţi pe lista scurtă vor intra în următoarea etapă de selecţie prin interviuri prin Skype între 30 iulie - 12 august. Pe data de 14 august este afişată în aceeaşi secţiune a site-ului lista de finalişti care vor beneficia de pregătire, consultanță și sprijin financiar pentru cercetare locală și pentru dezvoltarea planurilor de afaceri în comunitățile vizate.

Cum pot să mă înscriu în Fabricat în Țara lui Andrei?

Totul pornește cu o idee sau un plan ce are potenţial să devină afacere funcţională și răspunde unei probleme sociale din comunităţile menţionate.

Citește Ghidul participantului şi Regulamentul competiţiei și află toate detaliile despre competiție. După ce ai citit aceste materiale de suport, completează formularul de înscriere aferent entităţii juridice pe site-ul competiţiei.

Câte formulare trebuie să completeze un participant care are mai multe idei de afaceri sociale pe care dorește să le înscrie în competiție?

Un participant va completa un singur formular, indiferent câte idei de afaceri dorește să înscrie în competiție. Ajută ca ideile propuse să fie descrise cât mai detaliat, pe rând, în cadrul aceluiași formular.

Există un număr limită de idei pe care le poate înscrie un participant?

Nu există un număr limită de idei pe care le poate înscrie un participant, însă recomandăm un maxim de 5 idei descrise cât mai detaliat, astfel încât juriul Fabricat în Țara lui Andrei să le înțeleagă cât mai bine, atât pe ele, cât și motivația participantului.

Este recomandat să se încheie un parteneriat cu o instituție din comunitatea vizată (de ex. cu Primăria)?

Se poate încheia un parteneriat cu o instituție din comunitate, însă acesta nu va influența în niciun fel rezultatele evaluării juriului. Recomandăm însă ca participanții să fie bine informați cu privire la comunități, la nevoile, oportunitățile și resursele acestora.

Instituţiile publice pot să se înscrie?

Instituţiile publice (şcoli, universităţi, primării etc.) nu se pot înscrie cu statutul de instituţie publică. Se pot însă înscrie persoane fizice din cadrul acestor instituţii cu proiecte menite să implice instituţiile respective sau organizaţii şi/sau firme deţinute de instituţiile publice.

Societăţile pe acţiuni (SA) se pot înscrie?

Nu, SA-urile nu sunt eligibile deoarece considerăm procesul decizional nepotrivit pentru acest proiect.

Cine se poate înscrie în Fabricat în Ţara lui Andrei?

În competiţie se pot înscrie persoane fizice/ antreprenori, ONG-uri (fundaţii, asociaţii, uniuni, federaţii etc.), SRL, PFA, II, AF etc.

Ce este impactul social şi care sunt categoriile defavorizate pe care le poate ajuta ideea mea?

Impactul social al unei afaceri se produce prin numărul de locuri de muncă create pentru persoane aparţinând grupurilor defavorizate: şomeri de lungă durată, întreţinători de familii numeroase, mame singure, persoane cu dizabilităţi sau altele. Alte aspecte care ţin de evaluarea obiectivelor de impact social pot fi: crearea sau dezvoltarea de servicii sociale sau produse necesare comunităţii; sprijinirea micilor producători din comunitate (de ex. fermieri, producători agricoli, apicultori etc.) în vederea asigurării unei pieţe de desfacere pentru produsele acestora şi, implicit, asigurării unor venituri suplimentare pentru localnici; crearea de programe de inserţie profesională pentru persoanele din grupuri defavorizate; crearea unor programe de formare profesională pentru persoanele din comunitate etc.

Ce e o afacere socială?

Afacerile sociale reprezintă afaceri viabile economic care, prin însăși activitatea lor, contribuie la rezolvarea unei probleme sociale. Ele creează locuri de muncă și pot fi o soluție pentru dezvoltarea pe termen lung a comunităților.

Fabricat în Ţara lui Andrei ia în considerare o serie de criterii (Definire cadru inspirată de Social Enterprise Alliance  - asociaţie ce grupează peste 900 de membri actori din antreprenoriatului social din America de Nord. Criteriile specifice pe care urmează să le respecte aplicanţii vor fi detaliate în cadrul documentaţiei tehnice) ce disting afacerile sociale de alte tipuri de activităţi cu scop comercial sau social:

•Afacerile sociale răspund în mod direct unei nevoi sociale critice a unei comunităţi - fie prin propriile produse sau servicii, fie angajând un anumit număr de persoane dezavantajate din comunitatea respectivă.

• Activităţile lor comerciale sunt principala sursă de venit stabilă pe termen lung.

• Bunăstarea comunităţii este scopul lor fundamental. Astfel, afacerile sociale vor reinvesti profitul obţinut în activităţi ce au ca obiectiv rezolvarea respectivei nevoi a comunităţii.

• Afacerile sociale promovează activităţi prietenoase cu mediul înconjurător. În viziunea Fabricat în Ţara lui Andrei, afacerile sociale creează locuri de muncă acolo unde este mai mare nevoie de ele, iar rezolvarea problemei sociale este pe termen lung. 

Unde găsesc informații despre competiție?

Detalii complete despre Fabricat în Țara lui Andrei se găsesc în Ghidul participantului (hyperlink Ghid) şi în Regulamentul (hyperlink Regulament) competiţiei. 

Ce e Fabricat în Țara lui Andrei?

Fabricat în Țara lui Andrei este competiţia de afaceri sociale organizată de OMV Petrom în parteneriat cu Fundația NESsT. Fabricat în Țara lui Andrei oferă finanţări în valoare totală de 350.000 de euro, consultanţă şi pregătire alături de experţi pentru a crea afaceri sociale ce produc valoare, rezolvă probleme sociale și oferă locuri de muncă în comunităţile vizate de proiect. OMV Petrom sprijină astfel, prin educaţie şi suport financiar în Fabricat în Țara lui Andrei, oamenii cu iniţiativă pentru a dezvolta afaceri care generează valoare economică şi socială.