Fă cunoștință cu autorii proiectelor caștigătoare din Fabricat în Țara lui Andrei.

Vezi câștigătorii

Fabricat în Țara lui Andrei este cea mai mare competiție de afaceri sociale din România organizată de OMV Petrom în parteneriat cu Fundația NESsT România.
În anul 2013, OMV Petrom prin Fabricat în Țara lui Andrei a oferit finanţări în valoare totală de 350.000 de euro pentru 10 afaceri sociale câştigătoare şi 1 an consultanţă de specialitate.

În luna martie 2013, au fost înscrise în competiție peste 500 de idei de afaceri sociale. Dintre cele mai bune, 20 de idei de afaceri au fost selectate.
Timp de 8 luni, cei 20 de finaliști au parcurs o serie intensă de sesiuni de pregătire și ateliere de lucru, dar și de consultanță individuală.
De asemenea, ei au primit o primă tranșă de finanțare, de până la 1.500 euro fiecare, pentru a-și testa ideile de afaceri prin studii de fezabilitate și studii de piață.
Pe baza tuturor cunoștințelor acumulate, cei 20 de finaliști și-au susținut afacerea în fața unui Comitet de Investiție condus de Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom, şi format din antreprenori de succes precum Măriuca Talpeș, CEO Intuitext, coproprietar Bitdefender, membri ai directoratului şi experţi Petrom, dar şi reprezentanţi ai media.

Fiecare dintre cei 10 câștigători a primit finanțare nerambursabilă din partea OMV Petrom de până la 32.000 euro pentru inițierea afacerii sociale. Alături de finanţarea primită, cei 10 câştigători vor beneficia de consultanţă de tip "incubare de afacere" pentru primii ani de activitate, în domenii cheie precum: management financiar, legislativ, marketing şi distribuţie. Ideile celor 10 antreprenori sociali abordează zone variate: agricultură (ferme, stâne),  industria textilă (prelucrarea lânii), prelucrarea lemnului, fabricarea materialelor de construcții și a mobilei, domeniul alimentar (panificație) sau plafar (plante medicinale).
Mai multe despre afacerile sociale câștigătoare poți afla aici.

Citeşte descrierile celor 28 de comunităţi Petrom.

Descarcă

Ghidul participantului

  • Etapa 1

    29 ianuarie - 4 martie

    Înscrierea participanţilor

  • Etapa 2

    11-20 februarie

    Ai întrebări despre cum te înscrii sau dacă ideea ta este una potrivită pentru Fabricat în Ţara lui Andrei ? Venim la tine în oraş:

    11 februarie - Craiova
    13 februarie - Bucureşti
    14 februarie - Constanţa
    18 februarie - Bacău
    20 februarie - Oradea

  • Etapa 3

    18 martie

    Juriul FTLA anunţă cei 20 de finalişti.

  • Etapa 4

    4 aprilie - 24 mai

    Cei 20 de finalişti vor începe un program prin care se va determina gradul de pregătire organizaţională pentru administrarea unei întreprinderi sociale şi studiul de prefezabilitate al uneia sau mai multor idei de afaceri

  • Etapa 5

    28 mai - 9 august

    Cei 20 de finalişti vor beneficia de sprijin financiar în limita a 1.500 de euro pentru cercetare locală în comunităţile vizate de proiectele lor.

    Prin această cercetare se va testa fezabilitatea ideilor - cum ar fi, de exemplu, realizarea studiului de piață, fabricarea unui prototip al produsului ce va fi comercializat etc.

  • Etapa 6

    28 august - 14 octombrie

    Elaborarea planului de afaceri pentru implementarea sau extinderea întreprinderii sociale.

  • Etapa 7

    octombrie

    Susţinerea planului de afaceri în faţa unui comitet de investiţie.

  • Etapa 8

    25 noiembrie 2013 - februarie 2015

    Anunţarea celor 10 câştigători care vor primi granturi în valoare de până la 32.000 de euro fiecare şi vor intra într-un program de consiliere de tip incubare de afaceri sub îndrumarea experţilor FTLA

Juriu

Fă cunoştinţă cu juriul din Fabricat în Ţara lui Andrei.
este Manager pentru Dezvoltarea Afacerilor în biroul NESsT din România. Zoltán este responsabil cu administrarea portofoliului de intreprinderi sociale NESsT şi cu dezvoltarea activităţilor NESsT în România.
Înainte de a face parte din echipa NESsT, Zoltán a lucrat ca şi manager de program la Centrul Euroregional pentru Democraţie din Timişoara; aici a dezvoltat proiecte pentru organizaţii ale societăţii civile din România, Serbia, Ungaria, Republica Moldova şi Ucraina. Zoltán a absolvit Universitatea Politechnică Timişoara cu o specializare în Inginerie Economică şi are un master în management de la Universitatea de Vest Timişoara.
este consultantul NESsT dedicat proiectului "Fabricat în Ţara lui Andrei". Este licenţiată în Ştiinţe Sociale Integrate a Universităţii Jacobs din Bremen, Germania şi are un MBA (Master în Administrarea Afacerilor) de la INSEAD, Franţa/Singapore.
Înainte de a se alătura echipei NESsT ca şi consultant, Raluca a fost voluntar NESsT timp de un an de zile (NESsTER), iar anterior acestei experienţe a muncit ca şi consultant pe management strategic pentru McKinsey&Co. în Sao Paulo, Brazilia.
este Asociatul pentru Dezvoltarea Intreprinderii în cadrul NESsT România. În această poziţie, Diana este responsabilă pentru dezvoltarea şi gestionarea intreprinderilor sociale din portofoliul NESsT România.
Diana are o vastă experienţă în sectorul nonprofit lucrând pentru diverse organizaţii sau instituţii internaţionale printre care United States Peace Corps, Human Rights Watch sau Parlamentul European. Pe lângă background-ul în sectorul nonprofit, Diana deţine de asemenea experienţă relevantă în contabilitate şi consultanţă financiară pentru IMM-uri.
Diana a absolvit Facultatea de Ştiinte Economice din cadrul Universităţii Babes-Bolyai, Cluj-Napoca şi deţine un dublu Master în Politici Publice Internaţionale şi Guvernare Descentralizată de la Central European University, Budapesta, Ungaria.
"Munca mea în Ţara lui Andrei nu se termină atunci când plec de la job, pentru mine Ţara lui Andrei este pasiune şi este un mod de a trăi."
Am absolvit facultatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, secţia Ştiinţe Politice. După absolvire, m-am mutat la Bucureşti unde m-am implicat în mai multe programe de voluntariat şi internship-uri. După terminarea internship-ului la Ensight Management Consulting, am început să lucrez ca şi consultant în cadrul departamentului CSR din Petrom. Lucrez în Petrom din 2007 şi am coordonat diferite proiecte de CSR. În prezent, coordonez proiectele corporatiste (cum e Ţara lui Andrei şi sub proiectele asociate platformei), în cadrul departamentului de Relaţii Comunitare şi Afaceri Sociale.
Mi-am început cariera în televiziune şi timp de 11 ani am fost redactor, producător, realizator şi prezentator al celor mai importante jurnale de ştiri din România.
În prezent conduc departamentul de Community Relations & Social Affairs în cadrul Petrom Romania, experienţă ce mi-a oferit privilegiul să mă implic activ în programe de dezvoltare sustenabilă a comunităţilor din România.
Lucrez în Petrom din aprilie 2012 şi am fost implicată în: Tabăra din Ţara lui Andrei - am dezvoltat curicula şi am susţinut cursurile de formare în management de proiect pentru cadrele didactice participante; Campionatul de Voluntariat - ediţia a doua; Fabricat în TLA; Plantările din Ţara lui Andrei.
Am lucrat 12 ani în sectorul neguvernamental. Am fost implicată în derularea de proiecte cu şi pentru administraţia publică din România, cu şi pentru sectorul neguvernamental din România şi Europa Centrală şi de Est. Mi-am dezvoltat experienţa de trainer în ultimii 8 ani pe teme ca scrierea propunerilor de finanţare, managementul proiectelor, strângere de fonduri, dezvoltare organizaţională, dezvoltare comunitară, înfiinţare de organizaţii neguvernamentale, cum lucrăm cu administraţia publică. Sunt trainer acreditat CNFPA. Am un puternic background academic în politici publice şi administraţie publică, fiind absolventă a Universităţii Bucureşti - Facultatea de Ştiinţe Politice şi Administrative şi Master Politici Publice al aceleiaşi universităţi.
Directorii zonelor de producţie sunt experţi cu peste 17 de ani experienţă în domeniul industriei de extracţie, producţie de produse petroliere, rafinare, gaz, experienţă dobândită atât pe piaţa romanească dar şi cea internaţională. Coordonează activitatea zonei de producţie în conformitate cu strategia companiei.

Documente

Descarcă Ghidul participantului pentru a afla toate detaliile de care ai nevoie şi pentru a te asigura că înscrii corect ideea ta.

Citeşte regulamentul competiţiei şi vei fi cu un pas mai aproape de a-ţi realiza ideea de afacere.

Partener

Website

www.nesst.org
Mai multe detalii

Întrebări frecvente

O afacere socială care primește finanțare trebuie să cedeze ulterior o parte din profit către Petrom sau NESsT?

Nu. Afacerea aparține celor care au scris planul de afaceri, care se vor ocupa ulterior de implementarea și dezvoltarea ei.

O persoană fizică/ organizație care nu are sediul într-una dintre cele 28 de comunități este eligibilă pentru a participa în competiție? Sunt avantajați cei din comunitate față de cei care nu fac parte din ea?

Orice persoană fizică/ organizație de pe teritoriul României este eligibilă pentru a participa la Fabricat în Țara lui Andrei, condiția este ca activitatea afacerii sociale înscrise în competiție să se desfășoare într-una dintre cele 28 de comunități menționate. Apartenența la o comunitate sau alta nu constituie un avantaj în cadrul competiției.

Cum se acordă finanțările - într-o singură tranșă sau în mai multe?

Fiecare plan de afaceri va fi discutat individual, iar tranșele de acordare a finanțărilor vor fi stabilite în funcție de nevoile de dezvoltare ale fiecărei afaceri sociale în parte.

Câte formulare trebuie să completeze un participant care are mai multe idei de afaceri sociale pe care dorește să le înscrie în competiție?

Un participant va completa un singur formular, indiferent câte idei de afaceri dorește să înscrie în competiție. Ajută ca ideile propuse să fie descrise cât mai detaliat, pe rând, în cadrul aceluiași formular.

Există un număr limită de idei pe care le poate înscrie un participant?

Nu există un număr limită de idei pe care le poate înscrie un participant, însă recomandăm un maxim de 5 idei descrise cât mai detaliat, astfel încât juriul Fabricat în Țara lui Andrei să le înțeleagă cât mai bine, atât pe ele, cât și motivația participantului.

Este recomandat să se încheie un parteneriat cu o instituție din comunitatea vizată (de ex. cu Primaria)?

Se poate încheia un parteneriat cu o instituție din comunitate, însă acesta nu va influența în niciun fel rezultatele evaluării juriului. Recomandăm însa ca participanții să fie bine informați cu privire la comunități, la nevoile, oportunitățile și resursele acestora.

De ce proiectul Fabricat în Ţara lui Andrei se adresează doar celor 28 de comunităţi?

Strategia Petrom de implicare în comunitate este în primul rând aceea a unui comportament responsabil în comunitățile în care Petrom activează. Aici avem o responsabilitate pentru cei peste 20.000 de angjați, pentru familiile și grupurile sociale din care aceștia fac parte. Dincolo de acest aspect, dezvoltarea de comunități puternice, cu un mediu socio-economic stabil, este esențială pentru atingerea unor obiective de business și de investiții în România.

Aceste comunități au fost alese alături de partenerii de proiect NESsT, astfel încât să fie atât răspândite geografic cât și să ofere oportunități de dezvoltare socio-economică. Fiecare comunitate a fost analizată de partenerii de proiect. Vorbim despre un program pe 3 ani, în care dincolo de finanțare, vom oferi sprijin afacerilor sociale pentru dezvoltarea ideii, studii de fezabilitate, plan de afaceri. De aceea am selectat un număr de comunități și de afaceri sociale care să ne permită logistic să producem o schimbare cu adevărat relevantă, mai degrabă decât să adresăm multe comunități pe care să nu le putem evalua în profunzime.

Ce se întâmplă în anul de incubare de afacere?/ Ce înseamnă incubare de afacere?

Sprijinul de tip incubare de afaceri este un program destinat să sprijine dezvoltarea cu succes a întreprinderilor sociale prin consultanţă individualizată şi specifică nevoilor fiecărei întreprinderi. În cadrul Fabricat în Țara lui Andrei, fiecare dintre cei 10 câștigatori ai finanțărilor de până la 32000 de euro va primi sprijin individual pentru aproximativ un an de zile din partea consultanților NESsT, pentru implementarea şi administrarea întreprinderii sociale. Acesta include și sprijin oferit pentru promovare şi vânzare, management financiar, organizarea resurselor umane etc.

Ce se întâmplă dacă mă număr printre cei 20 de câștigători?

Cu sprijinul experților Fabricat în Ţara lui Andrei, pentru cele mai bune 20 idei sau afaceri existente, participanții vor scrie planuri de afaceri. Cei 20 de finaliști vor beneficia de pregatire şi consultanţă,  dar şi de sprijin financiar (în limita a 1.500 euro) pentru efectuarea unei cercetari locale în comunităţile vizate de proiectele lor.  Informațiile obținute în urma cercetării vor fi folosite pentru a dezvolta și rafina planul final de afaceri. Juriul Fabricat în Ţara lui Andrei va evalua cele 20 de planuri de afaceri şi va selecta 10 câştigători. Fiecare dintre aceştia va primi finanțare nerambursabilă de până la 32.000 euro. Timp de aproximativ un an, cei 10 câştigători vor beneficia din partea experţilor Fabricat în Ţara lui Andrei de consultanţă pentru incubarea afacerilor în domenii cheie pentru antreprenori management financiar, legislatie, marketing şi distribuţie.

Unde găsesc informații despre competiție?

Detalii complete despre Fabricat în Țara lui Andrei se găsesc în Ghidul participantului. Atât el, cât și formularul de înscriere sunt disponibile pentru descărcare pe site.

Din cei 20 de câștigători ai finanțărilor de maxim 1500 de euro, cum vor fi aleși cei 10 care vor primi maxim 32.000 euro?

Selecţia celor 10 câştigători se va face pe baza planurilor de afaceri scrise şi susţinute în faţa unui comitet de investiţie format din membrii echipei Petrom, membrii echipei NESsT şi alţi specialişti din domeniul afacerilor şi al economiei sociale. Criteriile folosite pentru această selecţie finală sunt:


Sustenabilitatea întreprinderii sociale şi impactul în comunitate: Dorim ca aceste 10 întreprinderi sociale să fie punctul de început al dezvoltării în comunităţile alese şi un exemplu de urmat pentru alte comunităţi din ţară. Pentru aceasta, întreprinderile sociale trebuie să fie modele sustenabile financiar, să angajeze persoane din comunitate (minim două persoane excluzând fondatorul), să le faciliteze acestora accesul la venituri suplimentare și piețe de desfacere (în cazul producătorilor locali, de exemplu), să valorifice resursele şi potenţialul comunităţilor. Planificările financiare din planurile de afaceri trebuie să demonstreze capacitatea întreprinderii sociale de a supravieţui chiar și după încetarea sprijinului financiar din partea Petrom. De asemenea, este esențial ca aceste afaceri să crească în timp și comunitatea  să beneficieze pe termen lung de impactul social generat de întreprindere. Impactul social trebuie să fie semnificativ, întreprinderile sociale trebuie să îl poată demonstra, măsura și comunica în mod clar.

 

Viabilitatea: Întreprinderile sociale câştigătoare vor avea domenii de activitate viabile, realizabile în comunităţile alese cu resursele umane şi materiale de care dispun acestea. Vor fi preferate întreprinderi sociale bazate pe un model simplu, cu rezultate uşor de măsurat, care răspund nevoilor din comunitatile respective şi au potenţial de creştere în detrimentul celor care se bazează pe modele mai abstracte şi mai îndepărtate de cererea de pe piaţă. Echipa de implementare trebuie să dovedească dorința de a dezvolta întreprinderea socială pe termen lung (inclusiv replicarea modelului în alte comunități), astfel încât aceasta să își atingă potențialul financiar și social.

 

Implicarea echipei și angajamentul pe termen lung: Deoarece ne-am propus ca întreprinderile sociale câştigătoare să fie durabile în timp, credem că este relevant ca acestea să fie conduse de echipe motivate, creative şi dedicate schimbării durabile în comunităţi. La finalizarea acestui proiect, dorim ca aceste echipe să fie capabile să dezvolte în continuare întreprinderile sociale și să înţeleagă nevoile de pe piaţă, să fie capabile să răspundă / să se adapteze acestor nevoi, să fie orientate către client, să păstreze impactul social ca principalul factor motivațional al afacerii, să asigure/atingă stabilitatea financiară, să iniţieze proiecte similare sau să motiveze şi să asiste dezvoltarea altor întreprinderi sociale.

Care sunt criteriile de evaluare pe baza cărora se vor alege cei 20 de câștigători?

În prima fază a proiectului cei 20 de participanţi la procesul de scriere a planului de afaceri vor fi selectaţi – din rândul tuturor celor ce şi-au depus candidatura - după criteriile de mai jos. Acestea sunt menţionate în ordinea relevanţei lor în procesul de selecţie:

Motivaţia participanților și dorinţa de implicare în procesul competitiv de planificare a afaceriiDorim să identificăm şi să sprijinim oamenii cei mai pasionaţi şi motivaţi, cu abilități de leaderi, deoarece credem că pasiunea lor e un element important în succesul afacerilor sociale. În formularele de candidatură speciale pentru organizaţii nonprofit, firme mici și mijlocii și persoane fizice/antreprenori se regăsesc o serie de întrebări legate de motivaţia înscrierii, legătura cu comunitatea aleasă, alte proiecte desfăşurate în comunitate etc. Vă rugăm să acordaţi o atenţie deosebită acestor întrebări. În procesul de selecție, evaluatorii vor acorda o atenție  deosebită răspunsurilor dumneavoastră prin care descrieți motivația de a participa la această competiție.

Implicarea în prezent în activităţi legale, cu impact financiar şi/sau social înţeles și măsurat de participanţiVom selecta organizaţii legal înfiinţate şi înregistrate în România ce desfăşoară activităţi economice şi/sau sociale cu impact semnificativ şi care pot dovedi că au o echipă puternică, stabilă, un lider implicat în dezvoltarea organizaţiei. Pentru aceasta, încurajăm organizațiile înscrise să descrie în detaliu activitățile pe care le desfășoară și rezultatele majore obținute. În ceea ce priveşte persoanele fizice, îi vom selecta pe cei cu abilităţi şi experienţă antreprenorială, oameni cu capacitatea de a iniţia şi implementa un proiect trecd peste greutăţi şi obstacole. Căutăm oameni cu simţ practic, cu abilităţi de lideri, pasionați de rezolvarea de probleme sociale şi ambiţioşi. Prin urmare, în formularul adresat persoanelor fizice se regăsesc întrebări prin care solicităm exemple de situaţii în care au fost dovedite aspectele menţionate mai sus.

Existenţa unui istoric organizaţional sau personal legal, transparent şi curatPentru a cunoaşte istoricul persoanelor sau organizaţiilor care se vor înscrie, formularele includ întrebări legate de activităţi desfăşurate, rezultate financiare, impact social, proiecte personale, forme prin care este condusă organizaţia, diplome obţinute, etc. Vă rugăm să răspundeţi cu atenţie la aceste întrebări şi să furnizaţi toate documentele adiţionale de care dispuneți.

Existenţa unei idei de afacere socială În etapa de înscriere în competiţie nu este nevoie să aveți scris un plan de afaceri. Organizaţiile sau persoanele care sunt într-un stadiu mai avansat de implementare sau dezvoltare a ideii lor de afacere socială vor intra în proces în etapa corespunzătoare stadiului de dezvoltare a ideii existente. Ne-ar ajuta să înţelegem de la cei care au una sau mai multe idei de potenţiale întreprinderi sociale la ce anume se gândesc, pentru cine, de ce, care ar fi beneficiarii, clienţii etc. Dacă aveți deja idei pe care doriţi să le dezvoltaţi sau să le testaţi, vă rugăm să răspundeţi cât mai cuprinzător la întrebările corespunzătoare din formular.

Cine evaluează înscrierile?

Toate înscrierile vor fi evaluate de experții Fabricat în Țara lui Andrei. Aceștia reprezintă organizatorii concursului: Petrom și NESsT  Mai multe detalii poţi afla citind ghidul participantului.

Ce se întâmplă după ce completez formularul de înscriere?

Începând cu 5 martie, toate înscrierile vor fi evaluate de experții Fabricat în Țara lui Andrei, iar pe 18 martie vor fi anuntați cei 20 de finaliști care vor beneficia de pregătire, consultanță și sprijin financiar pentru cercetare locală și pentru dezvoltarea planurilor de afaceri în comunitățile vizate.

Cum pot să aflu care sunt comunităţile pentru care pot să propun o idee de afacere?

Merişani, Băbana (judeţul Argeş); Zemeş, Moineşti, Comăneşti (judeţul Bacău); Suplacu de Barcău, Abrămuţ (judeţul Bihor); Corbu (judeţul Constanţa); Moreni, Gura Ocniţei, Măneşti, Şelaru (judeţul Dâmboviţa); Independenţa, Schela (judeţul Galaţi); Clejani, Ghimpaţi, Bucşani (judeţul Giurgiu); Bustuchin, Hurezani (judeţul Gorj); Icoana (judeţul Olt); Băicoi, Boldeşti- Scăeni, Telega (judeţul Prahova); Marca (judeţul Sălaj); Siliştea, Poeni (judeţul Teleorman); Guşoeni (judeţul Vâlcea); Burcioaia (judeţul Vrancea).

Cum pot să mă înscriu în Fabricat în Țara lui Andrei?

Totul pornește cu o idee sau un plan ce are potenţial să devină afacere funcţională și răspunde unei probleme sociale din comunităţile mentionate.

Citește Ghidul participantului și află toate detaliile despre competiție. După ce ai citit Ghidul, completează formularul de înscriere aferent entităţii juridice.

Ai neclarități sau vrei mai multe detalii despre acestă competiție?

În perioada 11 – 20 februarie, echipa Fabricat în Țara lui Andrei vine în orașul tău pentru a răspunde la toate întrebările.

11 februarie - Craiova

13 februarie - Bucureşti

14 februarie - Constanţa

18 februarie - Bacău

20 februarie - Oradea

Societăţile pe acţiuni (SA) se pot înscrie?

Nu, SA-urile nu sunt eligibile deorece considerăm procesul decizional nepotrivit pentru acest proiect.

Instituţiile publice pot să se înscrie?

Instituţiile publice (şcoli, universităţi, primarii etc.) nu se pot înscrie cu statulul de instituţie publică. Se pot însă înscrie persoane fizice din cadrul acestor instituţii cu proiecte menite să implice instituţiile respective sau organizaţii şi/sau firme deţinute de instituţiile publice.

Cine se poate înscrie în Fabricat în Ţara lui Andrei?

ONG-uri (fundaţii, asociaţii, uniuni, federaţii etc.), SRL, PFA, II, AF etc., persoane fizice/ antreprenori.

Ce fac daca am întrebări despre competiție?

În perioada 11 – 20 februarie, echipa Fabricat în Țara lui Andrei vine în orașul tău pentru a răspunde la toate întrebările.

11 februarie - Craiova

13 februarie - Bucureşti

14 februarie - Constanţa

18 februarie - Bacău

20 februarie – Oradea

Sună la 021 528 21 23 între 10-14, de luni până vineri sau trimite un email la fabricat@taraluiandrei.ro.

Ce e o afacere socială?

Afacerile sociale reprezintă afaceri viabile economic care, prin însăși activitatea lor, rezolvă o problemă socială. Ele creează locuri de muncă și pot fi o soluție pentru dezvoltarea pe termen lung a comunităților.

Fabricat în Ţara lui Andrei ia în considerare o serie de Criterii (Definire cadru inspirată de Social Enterprise Alliance  - asociaţie ce grupează peste 900 de membri – actori din antreprenoriatului social din America de Nord. Criteriile specifice pe care urmează să le respecte aplicanţii vor fi detaliate în cadrul documentaţiei tehnice) ce disting afacerile sociale de alte tipuri de activităţi cu scop comercial sau social:

• Întreprinderile sociale răspund în mod direct unei nevoi sociale critice a unei comunităţi - fie prin propriile produse sau servicii, fie angajând un anumit număr de persoane dezavantajate din comunitatea respectivă.

• Activităţile lor comerciale sunt principala sursă de venit stabilă pe termen lung

• Bunăstarea comunităţii este scopul lor fundamental. Astfel, afacerile sociale vor reinvesti profitul obţinut în activităţi ce au ca obiectiv rezolvarea respectivei nevoi a comunităţii.

• Afacerile sociale promovează activităţi prietenoase cu mediul înconjurător.În viziunea Fabricat în Ţara lui Andrei, afacerile sociale creează locuri de muncă acolo unde este mai mare nevoie de ele, iar rezolvarea problemei sociale este de termen lung. 

Ce e Fabricat în Țara lui Andrei?

Fabricat în Țara lui Andrei este cea mai mare competiție pentru dezvoltarea de afaceri sociale  din România. Fabricat în Țara lui Andrei va oferi finanţări în valoare totală de 350.000 de euro pentru a crea întreprinderi sociale ce produc valoare, rezolvă probleme sociale și oferă locuri de muncă în comunităţile vizate.

BADGES

Susţine şi tu spiritul antreprenorial şi competiţia Fabricat în Ţara lui Andrei!
Copiază badge-ul care ţi se potriveşte şi încarcă-l pe site-ul sau blog-ul tău.

Copiază HTML
Fabricat în Ţara lui Andrei Badge
Închide