Idei din Țara lui Andrei se desfășoară sub forma unei competiţii naționale de proiecte, prin care OMV Petrom încurajează inițiativele eco-civice sustenabile.
Proiectele care obțin punctajul cel mai mare din partea juriului și voturile comunității Țării lui Andrei sunt finanțate de OMV Petrom cu granturi.

Proiectele trebuie să abordeze unul dintre cele 3 domenii: mediu, educație sau dezvoltare comunitară. Scopul programului este să sprijine dezvoltarea sustenabilă a comunităților locale din întreaga Românie și să încurajeze românii cu inițiativă să demonstreze că "se poate!".

Din 2013 și până astazi au fost înscrise în competiție 787 proiecte care au obținut peste 150.000 de voturi, iar 41 de proiecte au primit finanţare în valoare totală de 360.000 euro.

Până la 5000 Euro

pentru realizarea proiectului propus

NECÂȘTIGĂTORI SESIUNEA 2 SESIUNEA 1

Până la 15000 Euro

pentru realizarea proiectului propus

NECÂȘTIGĂTORI SESIUNEA 2 SESIUNEA 1
9
Educație
3
Mediu
4
Dezvoltare comunitară
Cariera Monei a debutat în televiziune, unde timp de 11 ani a ocupat funcția de redactor, producător, realizator și prezentator al celor mai importante jurnale de știri din România.
În prezent conduce departamentul de Sustenabilitate în cadrul Petrom România, coordonând și implicându-se activ în programe de dezvoltare sustenabilă a comunităților din România.
Alexandru are o experienţă în presă de peste 10 ani, iar din 2007 este editor la revista Biz.
Jucător de echipă şi profesionist care pune suflet la fiecare subiect urmărit, reuşeşte să demonstreze de fiecare dată că articolele din domeniul finanţelor, fără atingerea "condeiului" lui, ar rămâne doar rapoarte financiare seci şi reci. În afara subiectelor financiare şi economice, Alexandru scrie cu multă pasiune despre tot ce înseamnă CSR, verde, sustenabilitate, fiind unele dintre articolele sale preferate.
Prezintă rubrica zilnică de noutăţi cinematografice la Europa FM în cadrul emisiunii “Drum cu prioritate”.
Cristina a devenit cunoscută în mass media românească drept una dintre vocile Europa FM, activitatea sa în radio desfăşurându-se pe parcursul a 12 ani. A făcut parte din echipa care a creat brandul Europa FM, realizând o performanţă unică în Europa: staţia a ajuns nr. 1 național în 6 luni de la lansare. A făcut parte din echipa care a format şi rebranduit Radio 21 la sfârşitul anilor ‘90 şi a fost consultant pentru lansarea Radio Guerrilla. A fost redactor șef al revistei Tabu pe o perioadă de 6 ani din aprilie 2005. Deţine o serie impresionantă de personalităţi culturale internaţionale pe care le- a intervievat de-a lungul timpului (Steve McCurry, Milla Jovovich, Ziggy Marley, Guilermo Arriaga, Rebecca Miller, Gilbert Adair, Milos Forman, Miles Aldrige, Eugenio Recuenco, Olga Kurilenko, Margaret Atwood, Annie Proulx, Victoria Abril, Vanessa Redgrave etc). De asemenea, Cristina a fost speaker la conferinţe naţionale pe teme legate de media, industria online și femei.
Absolventă a Facultăţii de Istorie - Universitatea București şi a unui Master de Comunicare şi Relații Publice din cadrul SNSPA, Lăcrămioara a lucrat în presa scrisă timp de aproape 10 ani.
Ulterior a lucrat în redacţiile unor televiziuni de ştiri (2010-2012 Antena 3; 2012 - TVR Info). Din septembrie 2011 Lăcrămioara s-a orientat spre presa online, abordând domeniul Responsabilităţii Sociale Corporative. La început a lansat platforma online www.csrmedia.ro, dedicată exclusiv ştirilor despre acţiunile companiilor autohtone în ceea ce priveşte susţinerea comunităților în care activează. În cadrul acestei platforme au fost lansate www.csrleaders.ro şi www.hartacsr.ro, iar în aprilie 2013 a fost organizată prima Gală dedicată exclusiv premierii acţiunilor de responsabilitate socială - Romanian CSR Awards (www.csrawards.ro). Pentru a se specializa în domeniul CSR, Lăcrămioara a absolvit cursul "Responsabilitatea socială a companiei", organizat de către Academia de Studii Economice.
"Munca mea în Ţara lui Andrei nu se termină atunci când plec de la job, pentru mine Ţara lui Andrei este pasiune şi este un mod de a trăi."
Am absolvit facultatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, secţia Ştiinţe Politice. După absolvire, m-am mutat la Bucureşti unde m-am implicat în mai multe programe de voluntariat şi internship-uri. După terminarea internship-ului la Ensight Management Consulting, am început să lucrez ca şi consultant în cadrul departamentului CSR din Petrom. Lucrez în Petrom din 2007 şi am coordonat diferite proiecte de CSR. În prezent, coordonez proiectele corporatiste (cum e Ţara lui Andrei şi sub proiectele asociate platformei), în cadrul departamentului de Relaţii Comunitare şi Afaceri Sociale.
Lucrez în Petrom din aprilie 2012 şi am fost implicată în: Tabăra din Ţara lui Andrei - am dezvoltat curicula şi am susţinut cursurile de formare în management de proiect pentru cadrele didactice participante; Campionatul de Voluntariat - ediţia a doua; Fabricat în TLA; Plantările din Ţara lui Andrei.
Am lucrat 12 ani în sectorul neguvernamental. Am fost implicată în derularea de proiecte cu şi pentru administraţia publică din România, cu şi pentru sectorul neguvernamental din România şi Europa Centrală şi de Est. Mi-am dezvoltat experienţa de trainer în ultimii 8 ani pe teme ca scrierea propunerilor de finanţare, managementul proiectelor, strângere de fonduri, dezvoltare organizaţională, dezvoltare comunitară, înfiinţare de organizaţii neguvernamentale, cum lucrăm cu administraţia publică. Sunt trainer acreditat CNFPA. Am un puternic background academic în politici publice şi administraţie publică, fiind absolventă a Universităţii Bucureşti - Facultatea de Ştiinţe Politice şi Administrative şi Master Politici Publice al aceleiaşi universităţi.
Oana are 5 ani experiență de voluntariat în AIESEC România și 6 ani de experiență în mediul de business.
Oana Păun a fondat alături de Vlad Craioveanu și Alexandra Pode Impact Hub Bucharest cu ambiția comună de a dezvolta o platformă unde indivizi și organizații dezvoltă împreună proiecte și afaceri cu impact social.
Florin este educator de emoție și gândire pozitivă.
Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 12 ani de experiență ca trainer pentru circa 4000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor, antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorinţa şi încrederea de a schimba lucrurile în Bine în România.
În prezent administrează unul dintre cele mai inovative modele de distribuție din mediul bancar românesc ce se bazează pe distribuitori independenți exclusivi și pe canale directe de interactiune.
Pe lângă faptul că este Business Angel și Business Mentor pentru startup-uri cu focus pe tehnologie, Director, Head of Retail Sales Management la ING Bank și MBA graduate, Summa cum Laude, Romanian-Canadian MBA, Cătălin bifează cu excelență statutul de manager cu experiență în domeniul banking & telecom - canale de distribuție tradiționale și directe, managementul bazei de clienți.
Doru Mitrana este membru fondator şi Director al Asociației MaiMultVerde din anul 2008, specialist CSR, editorialist, promotor al voluntariatului şi responsabilităţii faţă de mediu şi societate în rândul companiilor, autorităţilor şi publicului larg.
Cu o experienţă de peste 15 ani în sectorul neguvernamental, Doru a mai activat în zona de mediu şi CSR ca Director de Programe Asociaţia Salvaţi Delta şi în domeniul educaţiei şi promovării culturale în cadrul British Council.
Doru Mitrana este membru fondator şi Director al Asociației MaiMultVerde din anul 2008, specialist CSR, editorialist, promotor al voluntariatului şi responsabilităţii faţă de mediu şi societate în rândul companiilor, autorităţilor şi publicului larg.
Cu o experienţă de peste 15 ani în sectorul neguvernamental, Doru a mai activat în zona de mediu şi CSR ca Director de Programe Asociaţia Salvaţi Delta şi în domeniul educaţiei şi promovării culturale în cadrul British Council.
Doru Panaitescu este consultant independent, antreprenor, trainer și speaker cu experienţă în marketing digital, având 15 ani de experienţă în domeniu, ţinând trainiguri de publicitate online pentru companii precum Edipresse, Sanoma Hearst, Intact, Hotnews, Splendid Media, Ringier sau Romtelecom.
Doru a lucrat până în 2007 pentru companii precum Astral Telecom, Arbomedia sau Initiative Media, iar după 2007 a fondat www.marketeer.ro, ţinând trainiguri pentru companii precum Edipresse, Intact. În timpul liber Doru este dedicat 100% pasiunilor sale strâns legate de natură, printre care se numără speologia alpină, fotografia de natură, entomologia, herpetologia, carstologia și alte sporturi în aer liber cu doze variabile de adrenalină.
Lavinia Andrei este Președintele Fundației TERRA Mileniul III, organizație neguvernamentală de protecție a mediului.
Absolventă a Facultății de Energetică din cadrul Universității Politehnice București (1988) și a unui Master în Administrația Publică din cadrul Universității București, Facultatea de Sociologie și Asistență Socială (2005), și-a continuat instruirea profesională în cadrul unor programe internaționale de valoare, organizate de Georgetown University (USA) şi Cambridge University (UK). Lavinia activează în sectorul neguvernamental din 1993, însă a lucrat adesea cu actori guvernamentali și din sectorul bussines, atât în calitate de consultant, cât și ca trainer, pe teme de dezvoltare durabilă, energie, schimbări climatice.
Absolventă a Facultăţii de Istorie - Universitatea București şi a unui Master de Comunicare şi Relații Publice din cadrul SNSPA, Lăcrămioara a lucrat în presa scrisă timp de aproape 10 ani.
Ulterior a lucrat în redacţiile unor televiziuni de ştiri (2010-2012 Antena 3; 2012 - TVR Info). Din septembrie 2011 Lăcrămioara s-a orientat spre presa online, abordând domeniul Responsabilităţii Sociale Corporative. La început a lansat platforma online www.csrmedia.ro, dedicată exclusiv ştirilor despre acţiunile companiilor autohtone în ceea ce priveşte susţinerea comunităților în care activează. În cadrul acestei platforme au fost lansate www.csrleaders.ro şi www.hartacsr.ro, iar în aprilie 2013 a fost organizată prima Gală dedicată exclusiv premierii acţiunilor de responsabilitate socială - Romanian CSR Awards (www.csrawards.ro). Pentru a se specializa în domeniul CSR, Lăcrămioara a absolvit cursul "Responsabilitatea socială a companiei", organizat de către Academia de Studii Economice.
"Munca mea în Ţara lui Andrei nu se termină atunci când plec de la job, pentru mine Ţara lui Andrei este pasiune şi este un mod de a trăi."
Am absolvit facultatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, secţia Ştiinţe Politice. După absolvire, m-am mutat la Bucureşti unde m-am implicat în mai multe programe de voluntariat şi internship-uri. După terminarea internship-ului la Ensight Management Consulting, am început să lucrez ca şi consultant în cadrul departamentului CSR din Petrom. Lucrez în Petrom din 2007 şi am coordonat diferite proiecte de CSR. În prezent, coordonez proiectele corporatiste (cum e Ţara lui Andrei şi sub proiectele asociate platformei), în cadrul departamentului de Relaţii Comunitare şi Afaceri Sociale.
Lucrez în Petrom din aprilie 2012 şi am fost implicată în: Tabăra din Ţara lui Andrei - am dezvoltat curicula şi am susţinut cursurile de formare în management de proiect pentru cadrele didactice participante; Campionatul de Voluntariat - ediţia a doua; Fabricat în TLA; Plantările din Ţara lui Andrei.
Am lucrat 12 ani în sectorul neguvernamental. Am fost implicată în derularea de proiecte cu şi pentru administraţia publică din România, cu şi pentru sectorul neguvernamental din România şi Europa Centrală şi de Est. Mi-am dezvoltat experienţa de trainer în ultimii 8 ani pe teme ca scrierea propunerilor de finanţare, managementul proiectelor, strângere de fonduri, dezvoltare organizaţională, dezvoltare comunitară, înfiinţare de organizaţii neguvernamentale, cum lucrăm cu administraţia publică. Sunt trainer acreditat CNFPA. Am un puternic background academic în politici publice şi administraţie publică, fiind absolventă a Universităţii Bucureşti - Facultatea de Ştiinţe Politice şi Administrative şi Master Politici Publice al aceleiaşi universităţi.
Oana are 5 ani experiență de voluntariat în AIESEC România și 6 ani de experiență in mediul de business.
Oana Păun a fondat alături de Vlad Craioveanu și Alexandra Pode Impact Hub Bucharest cu ambiția comună de a dezvolta o platformă unde indivizi și organizații dezvoltă împreună proiecte și afaceri cu impact social.
Până acum, Creştem Idei se poate lăuda cu 5 proiecte pe care le-a susţinut şi care au obţinut finanţarea de care aveau nevoie.
Cătălina Amihăiesi este fondator Creştem Idei, o platformă de crowdfunding care oferă şansa iniţiatorilor cu idei creative să strângă fonduri de la oameni care vor să le susţină proiectul cu scopul de a implementa iniţiativa. Crowdfunding-ul este, în fapt, un proces de strângere de fonduri în online, cu ajutorul utilizatorilor.
Florin este educator de emoție și gândire pozitivă.
Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 12 ani de experiență ca trainer pentru circa 4000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor, antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorinţa şi încrederea de a schimba lucrurile în Bine în România.
Ancuța este un activist social și civic cu experiență de peste 20 ani în sectorul ONG din România și Europa de Est în domenii precum coordonare de programe de finanțare, training, consultanță și advocacy.
Experiența profesională a dobândit-o în organizații și instituții ca Delegația Comisiei Europene în România, Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, Fundația Parteneri pentru Dezvoltare Locală și Grupul de Experți pentru Economia Socială al Comisiei Europene. Din 2010 este inițiatorul și coordonatorul Institutului de Economie Socială din cadrul FDSC și al Asociației pentru Copii și Tineri cu Deficiențe de Auz din România. Ancuța se implică în comunitatea din care face parte, implementând proiecte de economie socială și dezvoltare locală destinate tinerilor din zona Horezu.
Zoltán este responsabil cu administrarea portofoliului de întreprinderi sociale NESsT şi cu dezvoltarea activităţilor NESsT în România.
Înainte de a face parte din echipa NESsT, Zoltán a lucrat ca şi manager de program la Centrul Euroregional pentru Democraţie din Timişoara. Aici a dezvoltat proiecte pentru organizaţii ale societăţii civile din România, Serbia, Ungaria, Republica Moldova şi Ucraina. Zoltán a absolvit Universitatea Politehnica Timişoara cu o specializare în Inginerie Economică şi are un master în management de la Universitatea de Vest Timişoara.
Ancuța este un activist social și civic cu experiență de peste 20 ani în sectorul ONG din România și Europa de Est în domenii precum coordonare de programe de finanțare, training, consultanță și advocacy.
Experiența profesională a dobândit-o în organizații și instituții ca Delegația Comisiei Europene în România, Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, Fundația Parteneri pentru Dezvoltare Locală și Grupul de Experți pentru Economia Socială al Comisiei Europene. Din 2010 este inițiatorul și coordonatorul Institutului de Economie Socială din cadrul FDSC și al Asociației pentru Copii și Tineri cu Deficiențe de Auz din România. Ancuța se implică în comunitatea din care face parte, implementând proiecte de economie socială și dezvoltare locală destinate tinerilor din zona Horezu.
Am pornit afacerea socială Atelierul de Pânză în cadrul asociației ViitorPlus și m-am ocupat de proiecte de economie socială în cadrul Fundației Soros.
Sunt un mare susținător al economiei sociale și de aceea în prezent acord consultanță către întreprinderi sociale, cum ar fi: www.tonal.ro, www.piscu.ro sau www.upside-down.ro
Plecând de la pasiunea pentru ciclism, după ce a inițiat și crescut comunități și a organizat evenimente urbane pentru și cu bicicliști, a gândit, adaptat și implementat un business de curierat rapid pe bicicletă în București, denumit Tribul, având și o componentă socială și înregistrând o creștere continuă.
Și Ariel este un utilizator înfocat al social media, lansând și administrând câteva bloguri ca motivonti.ro sau amdoar18ani.ro, care au facut din el o adevărată celebritate.
"Munca mea în Ţara lui Andrei nu se termină atunci când plec de la job, pentru mine Ţara lui Andrei este pasiune şi este un mod de a trăi."
Am absolvit facultatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, secţia Ştiinţe Politice. După absolvire, m-am mutat la Bucureşti unde m-am implicat în mai multe programe de voluntariat şi internship-uri. După terminarea internship-ului la Ensight Management Consulting, am început să lucrez ca şi consultant în cadrul departamentului CSR din Petrom. Lucrez în Petrom din 2007 şi am coordonat diferite proiecte de CSR. În prezent, coordonez proiectele corporatiste (cum e Ţara lui Andrei şi sub proiectele asociate platformei), în cadrul departamentului de Relaţii Comunitare şi Afaceri Sociale.
Lucrez în Petrom din aprilie 2012 şi am fost implicată în: Tabăra din Ţara lui Andrei - am dezvoltat curicula şi am susţinut cursurile de formare în management de proiect pentru cadrele didactice participante; Campionatul de Voluntariat - ediţia a doua; Fabricat în TLA; Plantările din Ţara lui Andrei.
Am lucrat 12 ani în sectorul neguvernamental. Am fost implicată în derularea de proiecte cu şi pentru administraţia publică din România, cu şi pentru sectorul neguvernamental din România şi Europa Centrală şi de Est. Mi-am dezvoltat experienţa de trainer în ultimii 8 ani pe teme ca scrierea propunerilor de finanţare, managementul proiectelor, strângere de fonduri, dezvoltare organizaţională, dezvoltare comunitară, înfiinţare de organizaţii neguvernamentale, cum lucrăm cu administraţia publică. Sunt trainer acreditat CNFPA. Am un puternic background academic în politici publice şi administraţie publică, fiind absolventă a Universităţii Bucureşti - Facultatea de Ştiinţe Politice şi Administrative şi Master Politici Publice al aceleiaşi universităţi.
Oana are 5 ani experiență de voluntariat în AIESEC România și 6 ani de experiență in mediul de business.
Oana Păun a fondat alături de Vlad Craioveanu și Alexandra Pode Impact Hub Bucharest cu ambiția comună de a dezvolta o platformă unde indivizi și organizații dezvoltă împreună proiecte și afaceri cu impact social.
Până acum, Creştem Idei se poate lăuda cu 5 proiecte pe care le-a susţinut şi care au obţinut finanţarea de care aveau nevoie.
Cătălina Amihăiesi este fondator Creştem Idei, o platformă de crowdfunding care oferă şansa iniţiatorilor cu idei creative să strângă fonduri de la oameni care vor să le susţină proiectul cu scopul de a implementa iniţiativa. Crowdfunding-ul este, în fapt, un proces de strângere de fonduri în online, cu ajutorul utilizatorilor.
Florin este educator de emoție și gândire pozitivă.
Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 12 ani de experiență ca trainer pentru circa 4000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor, antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorinţa şi încrederea de a schimba lucrurile în Bine în România.
Ancuța este un activist social și civic cu experiență de peste 20 ani în sectorul ONG din România și Europa de Est în domenii precum coordonare de programe de finanțare, training, consultanță și advocacy.
Experiența profesională a dobândit-o în organizații și instituții ca Delegația Comisiei Europene în România, Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, Fundația Parteneri pentru Dezvoltare Locală și Grupul de Experți pentru Economia Socială al Comisiei Europene. Din 2010 este inițiatorul și coordonatorul Institutului de Economie Socială din cadrul FDSC și al Asociației pentru Copii și Tineri cu Deficiențe de Auz din România. Ancuța se implică în comunitatea din care face parte, implementând proiecte de economie socială și dezvoltare locală destinate tinerilor din zona Horezu.
Ce e "Idei din Țara lui Andrei"?

„Idei din Țara lui Andrei" este un program prin care Petrom încurajează inițiativele eco-civice sustenabile, ce se desfășoară sub forma unei competiții naționale de proiecte. Aceasta își propune să finanțeze inițiative din 3 domenii: mediu, educație, dezvoltare comunitară, ale persoanelor fizice, organizațiilor neguvernamentale, instituţii publice şi de învăţământ. Programul urmăreşte să sprijine dezvoltarea sustenabilă a comunităților locale din întreaga Românie și sa încurajeze români cu spirit de inițiativă care vor să facă viața comunității lor mai bună.

Cine se poate înscrie în Idei din Țara lui Andrei?

În competiţie se pot înscrie persoane fizice, organizaţii neguvernamentale instituţii publice şi de învăţământ din România.

Persoanele fizice care depun un proiect în competiție trebuie să încheie un parteneriat cu o organizație neguvernamentală (asociație, fundație sau federație), instituție publică (primărie/ consiliu local etc.) sau o instituție de învățământ (școală, grădiniță etc.).

Pentru proiectele depuse direct de organizații (asociații, fundații sau federații, primării/ consilii locale sau școalile, grădinițele, etc.) nu este obligatorie încheierea unui parteneriat cu alte organizații. 

Cum pot să mă înscriu?

În 2014, „Idei din Țara lui Andrei” va avea o singură ediție.

Primul pas pentru a-ți înscrie ideea în competiție e să îți creezi cont pe www.taraluiandrei.ro. Află de aici cum.

Următorul pas e să completezi online formularul de înscriere în perioada 24 februarie – 16 aprilie 2014, până la ora 12.00.  Formularul online poate fi accesat din secțiunea Contul meu pe www.taraluiandrei.ro.

Pentru a fi eligibili, trebui să dați atenție următoarelor aspecte:
a) pentru proiecte cu buget de până la 5.000 euro:
Formularul de participare a fost completat integral până la termenul limită.

  • Participantul persoană fizică a încheiat un acord de parteneriat cu o organizație neguvernamentală (asociație, fundație sau federație), instituție publică (primărie / consiliu local, etc.) sau instituție de învățământ (școală, grădiniță, etc.). Organizațiile/ instituțiile care depun proiecte nu trebuie să încheie parteneriate.

  • Informaţiile furnizate de echipa de proiect în formularul de participare sunt clare.

  • Suma solicitată de aplicant nu depășește 5.000 EUR.

  • Un participant se poate înscrie în competiție pentru finanțarea unui singur proiect în cadrul unei ediții a concursului de granturi Idei din Ţara lui Andrei.

  • Organizațiile neguvernamentale participante sau cele partenere trebuie să aibă un raport anual sau un alt mecanism de raportare transparentă a activității organizației. 

  • Implementarea proiectului va fi demarată în primele 2 luni de la primirea finanțării.

  • În cadrul proiectului propus nu există alți finantatori companii cu statutul de finanțatori sau parteneri unici/principali.

  • Perioada propusă pentru implementarea proiectului nu depășeste 1 an de la data la care au fost demarate primele activităţi;



b) pentru proiecte cu buget până la 15.000 euro:
La criteriile de mai sus, se adaugă următoarele:
• Organizațiile neguvernamentale, instituțiile publice și instituțiile de învățământ participante sau cele partenere trebuie să aibă experiență de minimum 2 ani în derularea de proiecte în domeniul respectiv pentru a fi eligibili pentru finanțările de 15.000 euro.
• Suma solicitată de participant nu depășește 15.000 EUR.
• Contribuția organizațiilor neguvernamentale, instituțiilor publice și instituțiilor de învățământ participante sau cele partenere în proiectul propus este de minimum 5% din valoarea acestuia (contribuția poate consta în resurse: umane, bunuri mobile și imobile).

Proiectele care nu îndeplinesc unul dintre criteriile de eligibilitate menţionate anterior vor fi respinse. Proiectele care îndeplinesc toate criteriile de eligibilitate vor fi acceptate pentru a fi incluse în procesul de selecţie. 

De ce alte materiale/ documente am nevoie pentru a mă înscrie în competiţie?

Pentru persoane fizice - acord de parteneriat care să facă dovada parteneriatului cu o organizație neguvernamentală (asociație, fundație sau federație), instituții publice (primării/ consilii locale) sau instituții de învățământ (școli, grădinițe etc.);
• CV participant/ persoană de contact organizație participantă;
• alte documente relevante despre participant/ persoana de contact organizaţie participantă: diplome de merit şi excelenţa, premii, apariţii în media, publicaţii, etc;
• detaliere buget proiect; 
• galerie proiect: foto și/ sau video (demonstrează existența nevoii căreia i se adresează proiectul în comunitate și/ sau pași deja făcuți în direcția implementării proiectului).

Pentru organizații neguvernamentale participante sau partenere, se adaugă următoarele:
• raport activitate organizație aplicantă/ parteneră;
• statut (pentru asociații și fundații). 

Ce înseamnă sustenabilitate?

Sustenabilitatea este măsura în care rezultatele, efectele, activitățile sau acțiunile din cadrul unui proiect rezistă în timp și după încheierea finanțării. Practic aceasta înseamnă că proiectul tău creează comportamente și mecanisme care rezistă prin forțe proprii și pot fi extinse.   

Ideile din Țara lui Andrei sunt cele care încep azi și au rezultate pentru mâine, poimâine și mai mulți ani de-acum încolo. 

Ce finanțări se acordă?

În cadrul ediției din 2014 a competiției Petrom va oferi finanțări în valoare totală de 200.000 euro. Vor fi alocate 2 categorii de finanțări:

 

•           de până la 5.000 euro;

•           de până la 15.000 euro

 

în limita sumei totale disponibile.

Care sunt criteriile de evaluare?

• Relevanța: se referă la măsura în care proiectul răspunde unor nevoi sau unor probleme locale, la măsura în care proiectul propus răspunde în același timp și priorităților menționate în Regulament de către Organizator și se încadrează în cele 3 domenii de concurs: dezvoltare comunitară, educație și mediu. Identificarea unei probleme reale și importante poate fi susținută prin rezultatele unor studii și cercetări sau prin experiența proprie (observare, discuții etc.).
• Obiective SMART:  obiectivele trebuie sa fie specifice, măsurabile, tangibile în limita sumelor de bani oferite spre finanțare, realiste și să poată fi realizate în maximum un an de la data primirii finanțării.
• Planificare realistă a activităților.
• Buget realist și transparent:  acest criteriu se referă la modul în care activitățile/resursele necesare implementării activităților se reflectă în buget. Costurile trecute în buget  sunt cele necesare și reale din piață.
• Sustenabilitatea proiectului: constituie măsura în care rezultatele, efectele, activitățile sau acțiunile din cadrul unui proiect rezistă în timp și după încheierea finanțării. Acest criteriu este echivalent cu potențialul de susținere a efectelor proiectului, prin crearea unor comportamente, structuri sau mecanisme funcționale, posibil de extins.

  • Cofinanțare și susținere din partea partenerilor – în ce măsură echipa sau instituția parteneră asigură cofinanțarea ori suportul de orice altă natură pentru atingerea obiectivelor propuse.

  • Parteneriat – relevanța partenerilor pentru obiectivele vizate.

  • Originalitate: în ce măsură sunt inovative soluțiile propuse pentru nevoile identificate. 


• Impactul: se referă la produsele/ rezultatele proiectului, adică la schimbările generate pe termen scurt, dar mai ales mediu sau lung, la efectele pozitive sau negative pe care le-a indus, la cele intenționate sau neintenționate. Relevant este și numărul beneficiarilor direcți și indirecți care sunt influențați de către transformarea proiectului în realitate.  Atingerea obiectivelor propuse reprezintă premise pentru impact, însă efectele sunt cele care oferă dimensiunea acestui criteriu. Esențial este ca aceste proiecte să crească în timp, iar comunitatea  să beneficieze pe termen lung de impactul social, educațional și de mediu generat de acestea. Impactul social trebuie să fie semnificativ, astfel încât să poată fi demonstrat, măsurat și comunicat în mod clar.
Întrebarile-cheie sunt: "Ce schimbări au fost generate de activitățile proiectului? Ce este diferit ca urmare a implementării acestuia și nu ca urmare a altor factori? Viețile câtor oameni au fost schimbate, în mod direct, dar și indirect, în bine în urma implementării proiectului?" 
• Experiența, reputația, capacitatea organizațională (dacă participantul e un ONG): se referă la activitățile relevante desfășurate în prealabil de către aplicanti sau de către partenerii lor (organizații neguvernamentale-asociații, fundații sau federații- sau primării / consilii locale, instituții publice și instituții de învățământ), rezultatele și impactul social al lor. De asemenea, vor fi punctate existența unei echipe de proiect puternice, stabile, experienţa în domeniul implementării de proiecte în beneficiul comunității.
• Motivația (dacă participantul e persoană fizică): descrierea personală și a activităților derulate, dorința și capacitatea de a implementa proiectul propus. 

Care sunt localitățile/ comunităţile pentru care pot propune o idee de proiect?

Competiția Idei din Țara lui Andrei se adresează persoanelor fizice, organizațiilor neguvernamentale, instituțiilor publice și instituțiilor de învățământ din întreaga țară. Acestea pot propune idei pentru orice localitate din România.

Pot să mă înscriu în competiție cu mai multe proiecte?

O persoană/ o organizație neguvernamentală, instituţie publică sau de învăţământ poate înscrie un singur proiect în fiecare sesiune a competiţiei. Dacă ai mai multe idei care ar putea contribui la dezvoltarea sustenabilă a comunității tale, poți să le înscrii succesiv, în mai multe sesiuni ale competiției.

Ce instituţii se califică pentru a fi partenere pentru persoana fizică ce înscrie proiectul?

Instituţiile partenere pot fi o organizație neguvernamentală (asociație, fundație sau federație), instituție publică (primărie / consiliu local, etc.) sau o instituție de învățământ (școală, grădiniță, etc.).

Cum demonstrez că am încheiat un parteneriat cu o organizație pentru a mă înscrie în competiție?

Descarcă formularul de parteneriat (Acord parteneriat), completeaza-l cu datele tale și ale partenerului tău, apoi încarcă-l în câmpul destinat din cadrul formularului online.

Cum sunt evaluate proiectele?

Desemnarea proiectelor câștigătoare va avea loc în urma:
• votului public, în proporție de 40%;
• jurizării, în proporție de 60%.

 

Votarea proiectelor se va realiza prin intermediul siteului competiţiei, www.taraluiandrei.ro, în perioada 22 aprilie- 15 mai 2014, până la ora 12. Jurizarea proiectelor va avea loc în perioada 22 aprilie –  23 mai 2014.  Câștigătorii vor fi anunțați pe 28 mai

Am completat formularul de înscriere online și am încărcat documentele necesare. Am trimis proiectul și am primit un mesaj în care mi se spune că este în curs de validare.
Ce se întâmplă în această fază și când va fi publicat pe site proiectul meu?

Momentan datele și documentele organizației tale sunt în curs de verificare. În momentul în care partenerul va fi aprobat, în pasul 3 din formularul de înscriere a proiectului, statusul acestuia va fi modificat în APROBAT. De asemenea, tot atunci va fi aprobat și proiectul pe care l-ai înscris în competiție, urmând să primești un e-mail cu link-ul ce te va direcționa în pagina de previzualizare a acestuia

Am început să completez formularul de înscriere, însă m-am blocat la un anumit pas și nu pot să trec mai departe. Ce pot să fac?

Asigură-te că ai completat toate câmpurile obligatorii, în limita numărului de caractere cerut. 

În Regulament este specificat că Petrom trebuie să fie principalul finantațor, asta înseamnă că nu mai pot exista și alți finanțatori?

Pentru a fi eligibil pentru finanțare în Idei din Țara lui Andrei, proiectul tău trebuie să aibă ca principal finanțator compania Petrom. Însă asta nu înseamnă că nu poți avea și alți cofinanțatori, cât timp ei nu au titlul de „finanțatori unici/ principali”. Cofinanțarea e chiar indicată și poate aduce ideii tale puncte în plus la criteriul „sustenabilitate”- un proiect care beneficiază de surse multiple de finanțare sau care adună în jurul său sprijin din partea mai multor parteneri este unul care își poate atinge mai ușor și mai eficient obiectivele propuse.

Pot înscrie în concurs 2 proiecte?

Conform Regulamentului, un participant (persoană fizică, ONG sau instituție publică/ de învățământ) poate înscrie un singur proiect într-o ediție a competiției. 

Un proiect care constă în renovarea unui spațiu/ unei școli/ unei clădiri este eligibil pentru finanțare?

Proiectele care au ca scop renovarea unui spațiu nu sunt eligibile pentru finanțare. În schimb, acestea pot fi incluse în buget dacă demonstrezi că aceste lucrări de renovare sunt necesare implementării unui proiectului cu impact pe termen lung și sunt justificate de activitățile care ar urma să se desfășoare în acel spațiu.

 

De asemenea, nu sunt eligibile proiectele ale căror costuri de implementare a activităţilor ce urmează a fi finanţate privesc una dintre următoarele categorii de cheltuieli:

-          investițiile în spatii, sedii, construcții sau costuri de chirie pentru sediul unei ONG;

-          sume ce ar fi achitate șefilor de proiect sau grupurilor de voluntari implicați în implementarea proiectului;

-          costuri pentru acoperirea unor altor „proiecte/ finanțări/ sponsorizări”;

-          dobânzi datorate băncilor sau altor instituții financiare nebancare;

-          amenzi și penalități;

-          datorii de orice fel ale participanților.

 

E eligibil proiectul meu dacă în buget includ plata salariului persoanei responsabile de activitățile desfășurate în cadrul proiectului propus?

Plata salariilor pentru coordonatorii activităților proiectului înscris în competiție nu e un cost eligibil pentru a fi inclus în buget. 

De asemenea, nu sunt eligibile proiectele ale căror costuri de implementare a activităţilor finanțate privesc una dintre următoarele categorii de cheltuieli:

-          investițiile în spatii, sedii, construcții sau costuri de chirie pentru sediul unei ONG;

-          sume ce ar fi achitate șefilor de proiect sau grupurilor de voluntari implicați în implementarea proiectului;

-          costuri pentru acoperirea unor altor „proiecte/ finanțări/ sponsorizări”;

-          dobânzi datorate băncilor sau altor instituții financiare nebancare;

-          amenzi și penalități;

-          datorii de orice fel ale participanților.

Pot să votez mai multe proiecte?

Ai la dispoziție 3 voturi pentru a-ți putea alege proiectul preferat din fiecare categorie: dezvoltare comunitară, educație, mediu.

Cum pot să votez proiecte?

Pentru a putea vota proiecte înscrise în competiţie este necesar să ai cont de utilizator pe site-ul www.taraluiandrei.ro.

Află de aici  care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a-ți crea cont.

Dacă deja ai cont, ajunge să te loghezi și să intri pe pagina proiectului pe care vrei să îl susții.

Ai la dispoziție 3 voturi, pentru a putea vota câte un proiect din fiecare categorie: mediu, educaţie și dezvoltare comunitară. 

Dacă ONG-ul pe care îl reprezint nu are experiență de minim doi ani în domeniul vizat de proiect, pot să mă înscriu în competiție?

Dacă vrei să înscrii un proiect pentru finanțare de până la 5.000 euro, poți să participi cu ONG-ul pe care îl reprezinți fără probleme. În schimb dacă vrei să ne propui un proiect cu buget de până la 15.000 euro, poți să îți înscrii ideea în competiție numai dacă ONG-ul pe care îl reprezinți încheie un parteneriat cu un alt ONG sau instituție publică/ de învățământ care are cel puțin 2 ani de experiență în desfășurarea de proiecte din domeniul respectiv. 

Dacă aplic ca organizație/ instituție, trebuie să închei un acord de parteneriat?

Nu, în aceasta situație nu este necesar un parteneriat.  

În ce constă implicarea partenerului?

Dacă îți propui să înscrii un proiect ca persoană fizică este nevoie să închei un acord de parteneriat fie cu o organizație nonguvernamentală, fie cu o instituție publică sau de învățământ.

Organizația/instituția parteneră trebuie să fie relevantă pentru ideea de proiect pe care o propui. Dacă proiectul este câștigător, Petrom va încheia contractul de sponsorizare cu ONG-ul /instituția publică sau de învățământ. Partenerul are în primul rând obligații de tip contractual: justificarea cheltuielilor, rapoarte de activitate și financiare, etc. De asemenea, partenerul are responsabilitatea de a implementa proiectul alături de participant. Ca persoana fizică vei avea rolul de coordonator al activităților de implementare. Dar responsabilitățile sunt împărțite între inițiator și partenerul de proiect. 

Vreau să înscriu un proiect pentru finanțare de până la 15.000 euro. Conform Regulamentului, pentru acest lucru trebuie să contribui și eu cu 5%. Ce formă trebuie să ia contribuția mea?

Contribuția ta de minimum 5% din valoarea proiectului poate consta în resurse umane, bunuri mobile sau imobile. 

Câte finanțări sunt?

Numărul proiectelor câştigătoare va fi stabilit pornind de la ordinea din clasamentul final al proiectelor din fiecare dintre cele două categorii de finanțare:

  • proiecte cu finanțare de până la 5.000 euro;

  • proiecte cu finanțare de până la 15.000 euro.

Pe baza ordinii din clasamentul fiecărei categorii, vor fi finanțate proiectele care ocupă primele locuri, până la acoperirea unei sume totale de până la 200.000 euro (sumă brută).

În funcție de punctajul proiectelor, organizatorul competiției va stabili care sunt proiectele ce beneficiază de finanțare dintre cele două categorii, fără să existe un număr minim sau maxim de proiecte din fiecare categorie ce ar trebui să fie finanțat în mod obligatoriu.

Pentru acordarea finanțării va fi respectat clasamentul final al proiectelor din fiecare categorie.

La încarcarea materialelor adiționale (poze, diplome, filmulețe etc.) există limită de dimensiune?

Pentru încărcarea de fișiere în galeria foto sau video nu există o limită de dimensiune. 

Ce întrebări conține formularul?

Formularul conține întrebări referitoare la proiect și inițiator și poate fi previzualizat aici și poate fi accesat din secțiunea „Contul meu” pe www.taraluiandrei.ro.

Formularul online trebuie completat integral sau există posibilitatea de a completa pagină cu pagină și salva, eventual reveni pentru completări sau revizii?

Pentru a înscrie un proiect în „Idei din Tara lui Andrei”, trebuie să completezi formularul online până la încheierea perioadei de înscriere. Pe parcursul completării formularului există anumite câmpuri obligatorii pentru a trece la pasul următor și campuri la care poți reveni oricând înainte de încheierea perioadei de înscriere.

Poți începe să completezi formularul, iar după fiecare pas vei găsi butoane „Pasul anterior” și „Pasul următor” care îți permit să revii asupra câmpurilor editabile. Orice modificare se salvează automat în contul tău de cetățean al Țării lui Andrei.  

Formularul poate fi descărcat pentru previzualizare de aici. Poți să-l completezi în document, iar apoi să copiezi răspunsurile în cadrul formularului online. 

 

Înscrierea oficială a ideii tale în competiție se face exclusiv prin completarea formularului online, pe care îl găsești aici. 

Cum trebuie sa fie o idee sustenabilă?

Idei din Țara lui Andrei este o competiție de proiecte sustenabile
dezvoltat de Petrom prin programul de responsabilitate socială
Țara lui Andrei. În 2013 s-au înscris 398 de proiecte, dintre care
21 de idei sustenabile au primit finanțări în valoare totală de
160.000 euro.

Competiția a fost deschisă persoanelor fizice, organizaților
neguvernamentale, instituțiilor publice și de învățământ
din România. Proiectele abordează domeniile dezvoltare
comunitară, educație sau mediu.

Învață ce înseamnă o idee sustenabilă!

Cum poți avea mai multe şanse de a primi finanţare?
Echipa de suport
Echipa de suport

Proiectele inițiatorilor au crescut cu ajutorul celor din Echipa de suport. Citeşte-le articolele şi sfaturile şi află cum și-au promovat cel mai bine proiectele pentru a primi cât mai multe voturi.

Informează-te
Ambasadorii <i>Se poate</i>
Ambasadorii Se poate

Fă cunoştinţă cu cei care au arătat că Se poate, citeşte-le poveştile şi află de la ei cât de mult a contat susţinerea ta în competiţie.

Cunoaşte-i

Utile

Criteriile de jurizare pentru Idei din Țara lui Andrei sunt:
Relevanță - 20 puncte
se referă la măsura în care proiectul răspunde unor nevoi sau unor probleme locale, la măsura în care proiectul propus răspunde în aceeaşi timp şi priorităţilor menţionate în regulament de către organizator.
Identificarea unei probleme reale şi importante: problemele şi/ sau nevoile grupului ţintă pot fi identificate prin studii şi cercetări sau prin experienţa proprie (observare, discuţii etc.)
Buget realist şi transparent - 15 puncte
acest criteriu se referă la modul în care activitățile/resursele necesare implementării activităților se reflectă în buget.
Costurile trecute în buget sunt cele necesare și reale din piață.
Obiective SMART - 15 puncte
obiectivele trebuie să fie specifice, măsurabile, tangibile în limita celor 5.000 de euro, realiste şi încadrate în timp - maximum 1 an de la data primirii sponsorizării.
Durabilitatea - 15 puncte
constituie măsura în care rezultatele, efectele, activitățile sau acțiunile din cadrul unui proiect rezistă în timp și după încheierea finanțării.
Acest criteriu este echivalent cu potențialul de susținere a efectelor proiectului, prin crearea unor comportamente, structuri sau mecanisme funcționale, posibil de extins.
Planificare - 15 puncte
realistă a activităţilor
Impactul - 20 puncte
se referă la produsele/ rezultatele proiectului, adică la schimbările generate pe termen mediu sau lung, la efectele pozitive sau negative pe care le-a indus, la cele intenționate sau neintenționate.
Atingerea obiectivelor propuse reprezintă premise pentru impact, însă efectele sunt cele care oferă dimensiunea acestui criteriu. Întrebarea-cheie este: "Ce schimbări au fost generate de activitățile proiectului, ce este diferit ca urmare a implementării acestuia și nu ca urmare a altor factori?"

În această secțiune puteți găsi materialele necesare pentru a participa la ediția din 2014 a competiţiei Idei din Ţara lui Andrei.

De aici puteți descărca Ghidul participantului, material ce vă va oferi toate informațiile necesare cu privire la înscrierea în competiție, Regulamentul concursului, Acordul de parteneriat, dacă sunteţi participant persoană fizică şi template buget.

Ghidul participantului Descarcă
Regulament Descarcă
Acord parteneriat Descarcă
Template buget 5.000 € Descarcă
Template buget 15.000 € Descarcă
Formular înscriere proiect Descarcă
Toate documentele Descarcă
Intrebari frecvente