06 June 2013 | Antreprenoriat social

Antreprenor încă de la vârsta de 19 ani

“Consider că înainte de a primi ceea ce îţi doreşti, trebuie să oferi ceva în schimb.” a fost mereu gândul care a îndrumat-o pe Andreea Urse, finalistă în competiţia Fabricat în Ţara lui Andrei, în ambiţiile personale şi profesionale.

Consider că înainte de a primi ceea ce îţi doreşti, trebuie să oferi ceva în schimb.” a fost mereu gândul care a îndrumat-o pe Andreea Urse, finalistă în competiţia Fabricat în Ţara lui Andrei, în ambiţiile personale şi profesionale.

Drumul de antreprenor l-a început la vârsta de 19 ani, când pas cu pas pe drumurile din oraşul natal, Alexandria, a convins 65 de clienţi ca proiectul local de publicitate pe care l-a pornit fără o finanţare iniţială merita încrederea lor. Oamenii au crezut în ea, deşi în servieta nu avea  „portofoliu de activitate sau alte recomandări, nu aveam relații, ci doar forță de muncă, dorință de afirmare și încredere în forțele proprii.”

Această primă reuşită i-a dat încredere în ea. Aşa a decis să creeze un proiectul mai amplu - Publicitatea la Bloc. Afacerea i-a adus multe satisfacţii şi a învăţat-o cât de important e să ai o echipă care să aibă încredere în deciziile pe care le iei. Şi-a inspirat angajaţii în situaţii dificile, când termenele limita ale proiectelor erau presante sau când defecţiunea unui calculator a însemnat pierderea muncii de care depindea reuşita unui proiect.

A organizat evenimente pentru Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Teleorman şi pentru Camera de Comerț și Industrie România – Israel (CCIRI). Şi e convinsă că rezultatele pe care le-a obţinut au depins de atitudinea cu care se implica în proiecte. „Pentru mine munca reprezintă o vocație și nu o ocupație, o activitate care îmi permite să evidențiez propriile valori. Întotdeauna îmi stabilesc obiective SMART (Specific, Măsurabil, Abordabil, Relevant, încadrat în Timp) și mențin o viziune de ansamblu.

Dorinţa de a ajuta comunitatea Ghimpaţi a pornit de la o idee simplă. Andreea şi-a dorit întotdeauna să sprijine micii producători şi produsele lor şi să le spună povestea mai departe. “În povestea mea vreau să am ca protagoniști oamenii simpli, persoanele care aparţin grupurilor vulnerabile prezente în cadrul comunității, față de care societatea și-a pierdut interesul în ultima perioadă, care să se afirme, să lucreze, să fie independenți, încrezători în viitorul lor și să se simtă utili, să fie integrați/reintegrați în câmpul muncii și să fie motivați să creeze bunuri și o dată cu acestea beneficii pentru comunitate.”

În Ghimpaţi ea îşi propune să înceapă o afacere socială şi să cultive plante medicinale pe care să le folosească pentru obţinerea uleiurilor şi extractelor aromatice. Ştie că poate ajuta comunitateasă se dezvolte. Are de partea ei oameni motivaţi din comună şi autorităţile locale. Încă din primul an al afacerii sociale, Andreea vrea să creeze 10 locuri de muncă pentru persoanele defavorizate şi să atragă 50 de gospodării interesate să cultive plante medicinale. O parte din profitul de pe hârtie a fost deja pusă deoparte cu grijă pentru activităţi culturale şi sportive locale, dar şi pentru alte nevoi ale comunităţii.

Andreea ne-a povestit că sursa de inspiraţie pentru proiect a fost un bancher şi antreprenor social din Bangladesh, Muhammad Yunus, care şi-a dorit să găsească o soluţie pentru susţinerea micilor fermieri şi meşteşugari. A înţeles de la el că oamenii pot transforma puţin în mult dacă li se oferă îndrumare şi ajutor la început.

În materialul video de mai jos puteţi urmări discuţia dintre profesorul Yunus şi o jurnalistă de la Times despre afaceri sociale.


Sursă: canal YouTube World Economic Forum

Noi îi urăm Andreei mult spor în construirea planului de afacere, iar pe voi vă invităm pe pagina de Facebook Ţara lui Andrei pentru a afla cele mai noi veşti despre finaliştii competiţiei!


‹ înapoi la blog