Raportul de implicare în comunitate 2012
   

Povestea în cifre

12.000 euro

a fost contribuția Petrom către Aspire Academy

370

de studenți din România şi Europa s-au înscris la ediția Aspire Academy 2012

120

de studenți au trecut de prima selecție, ajungând la interviu

47

de studenţi dintre care 13 străini (din 9 ţări), au fost selectați în final

Lecţii de leadership de la Harvard

Cum s-a transformat o școală de vară înființată de studenți români care au studiat în străinătate într-o comunitate în care dezvoltarea personală e pe primul plan.

Povestea Aspire Academy începe în iarna anului 2010 când fondatorii săi s-au gândit la posibilitatea înființării unui program care ar putea să aducă în România experiența de studiu pe care ei au avut-o în străinătate. Știind că există mulți studenți în România care și-ar dori să studieze la universități precum Harvard, fondatorii Aspire Academy (printre care se numără Alexandra Copos, Alex Radu, Irina Anghel-Enescu, Ana Sârbu, Dinu Gheorghe și Cosmin Ghiță) au constituit o școală de vară dedicată leadershipului, antreprenoriatului și dezvoltării personale.

Șapte luni mai târziu, în iulie 2011, a avut loc prima ediție a școlii de vară. Unul dintre pașii importanți a fost găsirea unor sponsori dedicați sectorului de programe educaționale. ”Noi credem că Petrom a fost cheia succesului nostru prin faptul că ne-au susținut nu numai ca sponsor financiar principal, dar și cu o serie de sfaturi legate de cum ne putem dezvolta mai departe, cum ne putem face școala sustenabilă și desigur, ajutându-ne să creăm o viziune puternică organizațională”, spun reprezentanții Aspire Academy.

”Credem că pe toți ne-ar fi ajutat mult să avem în jurul nostru alți români foarte talentați, alături de care să putem crește și construi.”

Următorul pas important l-a constituit promovarea programului pentru a recruta cei mai buni studenți din Europa de Est și România. După prima ediție a școlii de vară, generațiile de absolvenți Aspire au început să preia conducerea executivă, devenind astfel 100% implicați în organizare.

”Devotamentul și dedicarea studenților dovedesc nu doar că aceștia dețin maturitatea și pregătirea necesară pentru a duce la îndeplinire un proiect ca Aspire Academy, dar și faptul că au înțeles și simțit pe pielea lor puterea transformaționala a programului. Și-au dorit, astfel, să ofere o experiență similară și altor studenți ca ei”, spune Ana-Măria Dorobăt, co-preşedinte Aspire Academy.

”De multe ori, valorile și oamenii cu care te aliniezi cel mai ușor și alături de care poți să muți munți îi poți găsi chiar la tine acasă.”

Până acum, au avut loc două ediții Aspire Academy, iar la ultima dintre ele printre speakerii invitați s-au numărat Dan Pascariu, președintele board-ului UniCredit Țiriac Bank; Ivan Patzaichin; Lucian Mândruță; Maria Șandor, consilier al președintelui EximBank România.

”O mare parte dintre noi suntem tineri care suntem sau am fost plecați la studii în străinătate și care am avut șansa de a ne bucura de experiențe academice similare cu Aspire Academy. Credem că pe toți ne-ar fi ajutat mult să avem în jurul nostru alți români foarte talentați, alături de care să putem crește și construi. De multe ori, valorile și oamenii cu care te aliniezi cel mai ușor și alături de care poți să muți munți îi poți găsi chiar la tine acasă. Aceasta este valoarea adăugată cu care vine Aspire și care ne-a făcut bine tuturor”, explicムAna-Maria Dorobăț, adăugând că, un aspect foarte important al școlii este chiar comunitatea de studenți pe care a fost creată. ”Toți sunt tineri talentați, cu activități extracuriculare deosebite și care sunt gata să se ajute unii pe ceilalți cu sfaturi, păreri sau chiar să colaboreze pentru noi proiecte.”

”O mare parte dintre noi suntem tineri care suntem sau am fost plecați la studii în străinătate și care am avut șansa de a ne bucura de experiențe academice similare cu Aspire Academy.”
Petrom a susţinut Aspire Academy, program transformațional de o săptămână, care a adus împreună 47 de studenți şi profesori exclusiv de la Universitățile Harvard şi Wharton şi antreprenori regionali. Obiectivul a fost acela de a oferi studenților și elevilor de liceu din România oportunități similare celor din străinătate.
Raportul de implicare în comunitate 2012
Susţinerea ONG-urilor