Raportul de implicare în comunitate 2012
   

Povestea în cifre

28.000 euro

a fost bugetul alocat programului 2%

2.000

de formulare completate de către angajații Petrom

14

sedii Petrom din ţară, vizitate de caravana mobilă, din care au fost colectate formulare

21

de organizaţii prezente la Târgul de ONG-uri din Petrom City

30%

creștere a numărului de angajați care au redirecționat 2% în 2012 față de 2011

Puterea lui 2%

Aproape un sfert dintre contribuabilii din România au redirecționat, anul trecut, 2% din impozitul pe venit către ONG-uri și unități de cult. Suma rezultată: peste 114 milioane de lei.

Pentru organizațiile nonguvernamentale (ONG), prevederea prin care contribuabilii pot redirecționa 2% din impozitul pe venit către acest sector este unul dintre ”stâlpii” financiari pe care își gândesc și realizează proiectele.

În ultimii ani, numărul contribuabililor celor care au ales această facilitate a crescut constant. Cu toate acestea, sumele totale acumulate au înregistrat fluctuații, generate în special de diminuarea salariilor.

Astfel, în 2012, un număr de 1.663.925 persoane au redirecționat 2% din impozitul pe venit, față de 1.648.313 în anul anterior, potrivit doilasuta.ro. În ciuda acestei creșteri, suma totală redirecționată în 2012 (114.275.170 lei) a fost sensibil mai mică decât cea din 2011 (114.733.978).

Numărul ONG-urilor și unităților de cult care au beneficiat de acest tip de finanțare a crescut în 2012, ajungând la 26.032 față de 24.891 în 2011.

”Lipsa resurselor financiare reprezintă una dintre principalele probleme cu care se confruntă ONG-urile din România[…].”

Petrom a desfășurat în perioada martie-aprilie 2012 o campanie de conștientizare internă prin care angajații au fost informați despre organizațiile non-guvernamentale active în comunitatea lor și au fost sprijiniți în procesul de redirecționare. În sediul Petrom City din Bucuresti, angajaţii au cunoscut 21 de ONG-uri care le-au oferit informaţii detaliate despre activitatea şi proiectele derulate.

Şi pentru că am vorbit de creșteri, este important de menționat că numărul angajaților care au redirecționat 2% din impozitul pe venit a ajuns în 2012 la aproximativ 2.000, cu 30% mai mult decât în 2011.

”Lipsa resurselor financiare reprezintă una dintre principalele probleme cu care se confruntă ONG-urile din România, multe dintre proiectele cu impact rămânând doar la stadiul de concept. Redirecționarea a 2% din impozitul pe venit reprezintă un mic gest pe care fiecare dintre noi îl poate face pentru a susține continuarea programelor sectorului nonguvernamental. Ne bucură foarte mult faptul că exemplul nostru a fost urmat și de alte companii, care au înțeles că, sprijinind societatea civilă, ajută, de fapt, comunitățile din România să se dezvolte”, a declarat Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate Petrom.

Anul trecut, principalele domenii pe care angajaţii Petrom au ales să le susţină au fost sănătatea (58%), urmat de proiectele sociale (37%), educaţie (4%) şi protecţia mediului (1%).

La nivel național, Bucureștiul a generat anul trecut cea mai mare sumă redirecționată: 18.812.960 lei.

TOP 10 cele mai active județe în 2012 în funcție de sumele acordate

Județ Sume acordate (lei) Număr solicitări
Timiș 4944293 64743
Cluj 4809883 68908
Constanța 4159777 54602
Argeș 4148361 69536
Prahova 4118671 62678
Brașov 3885657 55897
Hunedoara 3883465 46502
Iași 3847566 58988
Bihor 3804811 62246
Dolj 3600348 57454

Sursa: Agenția Națională de Administrare Fiscală, la solicitarea ARC România

Aici poți citi sfaturile pentru ONG-uri ale lui Tiberiu Fechete, director executiv Fundația pentru SMURD.

“Redirecționarea a 2% din impozitul pe venit reprezintă un mic gest pe care fiecare dintre noi îl poate face pentru a susține continuarea programelor sectorului nonguvernamental. Ne bucură foarte mult faptul că exemplul nostru a fost urmat și de alte companii, care au înțeles că, sprijinind societatea civilă, ajută, de fapt, comunitățile din România să se dezvolte”
Petrom a desfăşurat în 2012 cea de-a V-a ediţie a campaniei interne de promovare a prevederii 2% în rândul angajaților. Compania a găzduit și un Târg de ONG-uri în sediul central (Petrom City), în cadrul căruia angajații au avut ocazia să interacționeze cu reprezentanții a 21 de organizații non-guvernamentale.
Raportul de implicare în comunitate 2012
Implicarea angajaţilor