Raportul de implicare în comunitate 2012
   

Povestea în cifre

32.000 euro

a fost suma totală cu care Petrom a susținut Fundaţia Leaders

360

de ore de curs

26

de instituții de învățământ implicate

24

de comunități au beneficiat de program

Peste 2000

de tineri cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani au participat în programul Leadership Autentic în anul școlar 2011-2012

Școala de lideri

Nu contează că ești deja într-o poziție de conducere într-o companie, student sau liceean. Important este să înveți să fii lider.

”Omul, cât trăiește, învață”, spune un proverb. ”Cu cât mai devreme începi să înveți, cu atât mai bine pentru tine”, spun reprezentanții Leaders Foundation, organizație care a creat în 2007 programul ”Leadership Autentic” pentru liceeni. ”Din feedback-ul elevilor am înțeles cât de important este ca procesul educațional să înceapă de la vârste cât mai mici și faptul că sistemul educațional nu le oferă șansa să-și descopere și să-și dezvolte potențialul de lideri”, spune Adina Ghiță, director de programe în cadrul Leaders Foundation.

În prima ediție a LEADERS School, cei de la Leaders Foundation au avut ocazia să conștientizeze importanța modelelor autentice de leadership din orice domeniu și potențialul de schimbare de viață și viziune pe care-l are un astfel de eveniment asupra tinerilor din România. A urmat apoi restructurarea programului Leadership Autentic, în sensul unei dimensiuni naționale, prin intermediul parteneriatelor cu companiile din România. Astfel, programul a reușit să ajungă în peste 10 instituții de învățământ în anul școlar 2009-2010.

”[…] tinerii au început să aibă curaj și încredere în propriile forțe și au devenit Ambasadori care astăzi realizează proiecte extrașcolare în comunitățile lor.”

Și pentru că a venit vorba despre companii, este momentul să menționăm că parteneriatul dintre Leaders Foundation și OMV Petrom a însemnat extinderea programului ”Leadership Autentic”, inclusiv în mediul rural.

”Prin intermediul parteneriatului cu Petrom avem șansa să lucrăm atât în orașe, cât și în comunități rurale, acolo unde tinerii nu au prea multe opțiuni în privința programelor extrașcolare”, spune Adina Ghiță. ”Până în prezent avem peste 20 de licee din comunități rurale în care programul Leadership Autentic a avut un impact foarte puternic: tinerii au început să aibă curaj și încredere în propriile forțe și au devenit Ambasadori care astăzi realizează proiecte extrașcolare în comunitățile lor.”

”Cursul Leadership Autentic a depășit cu mult așteptările mele, deoarece este mai mult decât un program pentru liderii de mâine, este un program pentru viitorul nostru.”

În urma implementarii programului, au fost create legături între actorii principali din comunități: autorități locale, profesori și tineri care au vorbit deschis despre rolul lor în comunitate, despre probleme și oportunități descoperite și despre modalități de acțiune în rezolvarea lor.

”Am descoperit unele aspecte pe care le foloseam inconștient. Am învățat să mă orientez spre scopuri. Organizatorii sunt un exemplu pentru tinerii ca noi și consider că ar trebui să existe mai multe inițiative de acest tip din partea mai multor organizații”, spune Alexandra Petrache, elevă la Colegiul Național Ienachiță Văcărescu din Targoviște.

”[…] pe lângă faptul că este o activitate de învățare este și o activitate a sufletului, a privirii de ansamblu.”

Una dintre caracteristicile importante ale activităților desfășurate de Leaders Foundation este continuitatea. De pildă, elevii care au participat în anii trecuți și care au devenit Ambasadori ai programului se ocupă să-i informeze pe ”boboci” de existența programelor, îi ajută să acceseze formularul de înscriere și le facilitează comunicarea cu reprezentanții fundației. După finalizarea cursurilor, echipa de Ambasadori se întregește și cu toții realizează proiecte de follow-up în Săptămâna Altfel, destinată participării tinerilor la proiecte de educație non-formală.

”Este al doilea an de experiența în cadrul training-ului și sper din suflet să o pot repeta în fiecare an și dacă se poate chiar mai des, deoarece, pe lângă faptul că este o activitate de învățare este și o activitate a sufletului, a privirii de ansamblu”, declară Alina Maria Călin, elevă la Colegiul Național “Elena Cuza” din Craiova.

Foarte important este și faptul că programele fundației Leaders se adresează și altor categorii de vârstă în afara liceenilor. Astfel, încă din intervalul 2010-2011, odată cu definitivarea structurii fundației Leaders, a cărui an de naștere este 2004, au fost stabilite cele trei direcții principale de actiune, determinate de categoriile de vârstă în care se încadrează beneficiarii programelor (14-18 ani – Leadership Autentic;18-25 ani – LEADERS Education şi LEADERS School; 25-35 ani – LEADERS Academy).

”Am descoperit unele aspecte pe care le foloseam inconștient. Am învățat să mă orientez spre scopuri. Organizatorii sunt un exemplu pentru tinerii ca noi și consider că ar trebui să existe mai multe inițiative de acest tip din partea mai multor organizații”
Fundația Leaders s-a numărat printre cele aproximativ 100 de organizații non-guvernamentale susținute de Petrom în 2012. Sponsorizarea a fost folosită în cadrul Leadership Autentic, program educațional ce are ca scop descoperirea și dezvoltarea calităților de lideri ale tinerilor.
Raportul de implicare în comunitate 2012
Susţinerea ONG-urilor