Raportul de implicare în comunitate 2012
   

Povestea în cifre

28.000 euro

a fost bugetul alocat programului 2%

2.000

de formulare completate de către angajații Petrom

14

sedii Petrom din ţară, vizitate cu o caravana mobilă, din care au fost colectate formulare

21

de organizaţii prezente la Târgul de ONG-uri din Petrom City

30%

creștere a numărului de angajați care au redirecționat 2% în 2012 față de 2011

Sfaturile lui Fechete

Tiberiu Fechete, directorul executiv al Fundației pentru SMURD, explică de ce este importantă prevederea ”2%” pentru ONG-uri și ce trebuie să facă acestea pentru a atrage cât mai multe fonduri.

În anul fiscal 2011, 23% dintre contribuabilii din România au redirecționat 2% din impozitul pe venit către entitățile nonprofit sau unitățile de cult, potrivit datelor Ministerului de Finanțe, obținute la solicitarea doilasuta.ro.

Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (SMURD) este una dintre organizațiile care se bucură de succes în rândul celor care aleg să redirecționeze 2% din impozitul lor pe venit, iar angajații companiei Petrom nu fac excepție, anul trecut ei alegând ONG-uri din domeniul sănătății în proporție de 58%.

Tiberiu Fechete, directorul executiv al Fundației pentru SMURD, a discutat cu noi despre importanța prevederii ”2%” și a oferit chiar câteva sfaturi pentru ONG-uri, din experiența proprie.

”Fondurile obținute din ”2%” merg în întregime spre finanțarea proiectelor, nu spre alte cheltuieli […].”

”Consider că fondurile rezultate din ”2%” sunt foarte importante pentru funcționarea unui ONG, atât din punct de vedere financiar cât și al încrederii populației”, spune Tiberiu Fechete, adăugând că un rol important îl au și fondurile atrase din resurse private.

Banii proveniți din redirecționarea a 2% din impozitul pe venit dețin o pondere cuprinsă între 60% și 70% din finanțarea necesară proiectelor pe care SMURD le realizează în fiecare an.

”Fondurile obținute din ”2%” merg în întregime spre finanțarea proiectelor, nu spre alte cheltuieli precum salarii sau altele din această categorie”, precizează directorul executiv al Fundației pentru SMURD.

În 2012, o parte dintre fondurile obținute în acest fel au mers, spre exemplu, către finalizarea achiziției unui avion sanitar. ”Activitățile cu avionul vor începe, sperăm, în luna iunie*. Este vorba despre misiuni aeromedicale gratuite pentru populație, complementar cu elicopterele SMURD”, explică Tiberiu Fechete.

”Participarea la târgurile destinate ONG-urilor reprezintă pentru SMURD, pe lângă oportunitatea de a se face cunoscută ca organizație, și un bun prilej de a obține feedback de la contribuabili.”

Printre proiectele SMURD finanțate prin ”2%” se numără și continuarea dotărilor centrelor de pregătire și sprijinirea transferului de urgență al unor copii-pacienți care necesitau intervenții imediate.

Sfaturile lui Fechete pentru ONG-uri

  1. Folosiți fondurile provenite din 2% pentru proiectele dezvoltate, trebuie să existe rezultate care să fie prezentate populației și să fie resimțite de populație, să simtă că s-a contribuit la un proiect care a adus beneficii serioase.
  2. Stabiliți o legătură bidirecțională între ONG și populație.
  3. Informați populația, împreună cu partenerii media. Mergeți pe teren, oriunde oamenii sunt prezenți, inclusiv în mediul virtual și răspundeți nelămuririlor, legate de programul ”2%”, pe care le au contribuabilii.


*Avionul-ambulanţă a devenit funcţional începând cu luna iulie 2013.

”Stabiliți o legătură bidirecțională între ONG și populație.”
Petrom a desfăşurat în 2012 cea de-a V-a ediţie a campaniei interne de promovare a prevederii 2% în rândul angajaților. Compania a găzduit și un Târg de ONG-uri în sediul central (Petrom City), în cadrul căruia angajații au avut ocazia să interacționeze cu reprezentanții a 21 de organizații non-guvernamentale.
Raportul de implicare în comunitate 2012
Implicarea angajaţilor