Competiția RO SMART in Țara lui Andrei

RO SMART
în Țara lui Andrei

RO SMART în Țara lui Andrei - competiție națională de proiecte care prin tehnologie și digitalizare pot transforma comunitățile din România în comunitățile viitorului.

OMV Petrom oferă granturi totale de 500.000 de euro și mentorat din partea angajaților în implementarea proiectelor câștigătoare.

În RO SMART, putem construi împreună COMUNITĂŢI SMART, pentru o țară mai bună în fiecare zi!

Aflată deja la a 2-a ediție, RO SMART în Țara lui Andrei caută acele proiecte inovatoare care prin tehnologie și digitalizare rezolvă probleme din comunități, îmbunătățesc calitatea vieții cetățenilor, eficientizează consumul de resurse și accesul la serviciile publice, sau reduc cheltuielile publice.

Pentru a crește comunitățile din România, căutăm proiecte care își propun să folosească tehnologia prin aplicații, inteligență artificială, Internet of Things, robotică, automatizare în 5 domenii cheie: educație, sănătate, mediul înconjurător, transport și infrastructură.

În competiţie se pot înscrie organizaţii neguvernamentale, instituții publice, autorități ale administrației publice locale sau unități și instituții de învățământ din sistemul de stat din orice localitate din România. Persoanele fizice se pot înscrie în competiție în parteneriat cu una dintre entitățile menționate anterior.

RO SMART în Țara lui Andrei a finanțat în ediția 2018 cu 400.000 euro zece proiecte care au demonstrat că prin tehnologie pot aduce viitorul în prezent.

Aici puteţi afla mai multe informaţii despre cei zece câștigători.

Iată care sunt proiectele care vor trece în etapa următoare a competiției RO SMART!


Pe 28 iunie vei afla care sunt proiectele care vor face România mai SMART!


Transport





hereitis

Link proiect: https://www.taraluiandrei.ro/ro-smart/transport?i=9#/proiecte-semifinaliste

Voturi: 191

Aplicatie de monitorizare a mijloacelor de transport in comun in real-time, folosind principiul de functionare de la Waze, practic ma bazez pe implicarea comunitatii de calatori si desigur al soferilor/vatmanilor. Odata ce un calator a "zis" ca este intr-un mijlocul de transport, aplicatia incepe sa-i ia locatia in background, ceilalti calatori incep sa vada pe harta autobuzul miscandu-se real-time (desigur aceasta miscare este data de coordonatele GPS alea telefonului respectivului calator). Aplicatia NU cere in nici un fel autentificare sau alte date personale, decat coordonatele GPS (deci dpdv al GDPR suntem acoperiti). Aplicatia face validari in asa fel incat utilizatorii pot sharui locatia unui mijloc de transport in comun DOAR daca se afla pe traseul acelui mijloc de transport, am definite toate rutele tuturor mijloacelor de transport in comun din orasele mai sus mentionate. Prin ce schimba aplicatia mea comunitatea? 1. Prin a uni o comunitate de cateva sute de mii de calatori din toate orasele si prin ai informa in legatura cu posibilele intarzieri cauzate de accidente, daca e aglomerat sau nu in autobuz, schimbari de traseu etc 2. In versiunea 2 a aplicatiei voi activa modulul "Alarma de telefon", functionalitatea va fi de genul "nu te du in statie sa astepti pana vine urmatorul autobuz, zi-mi cat faci pana in statie si iti trimit eu o notificare cand sa pleci sa prinzi autobuzul dorit la fix”, deci va ajuta foarte multi oameni sa economiseasca timp 3. Vreau ca pe viitor sa cuprindem in aceasta platforma (harta), toate mijloacele de transport: de la autobuze, tramvaie pana la biciclete smart sau trotinete electrice cu GPS (deci as vrea sa aduc in mana oricarui calator toate variantele de calatorie) Toate acestea vor fi posibile doar cu o promovate masiva a aplicatiei in aceste orase.

upon marmot sistem de monitorizare parcare

Link proiect: https://www.taraluiandrei.ro/ro-smart/transport?i=164#/proiecte-semifinaliste

Voturi: 239

Proiectul oferă ajutor în găsirea unui loc de parcare în strada monitorizată prin amplasarea de senzori și două panouri LED la colțul străzii oferind infromații la gradul de ocupare a locurilor de parcare. Conducătorul autovehicuului poate lua o decizie dacă mertiă să intre în strada monitorizată sau nu pentru a parca autovehiculul. Astfel fluidizăm traficul și strada monitorizată va fi mai puțin aglomerată datorită faptului că nu mai intră autovehicule pentru a căuta un loc de parcare. Vom avea o stradă mai puțin aglomerată, aer mai curat și vom economisii timpul participanților în trafic.

Menu 1

Some content in menu 1.

Menu 2

Some content in menu 2.

Înscrierile în competiția RO SMART ediția 2019 s-au încheiat!

Te așteptăm din 5 iunie să votezi proiectul preferat din cele care au trecut în etapa următoare.

Ce proiecte căutăm?

Proiecte ce folosesc soluţii tehnologice, introduc noi tehnologii sau utilizează digitalizarea pentru a:

Rezolva problemele cu care se confruntă comunitățile

Crește calitatea vieții și nivelul de comfort al cetățenilor

Îmbunătăți serviciile publice

Facilita conectivitatea cetățenilor la serviciile publice

Eficientiza consumul de resurse în comunități

Reduce cheltuielile pe termen mediu și lung pentru comunitate

Facilita accesul la informație al cetățenilor

Cine se poate înscrie?

Organizații neguvernamentale fără scop lucrativ;

Instituții publice, autorități ale administrației publice locale sau unități și instituții de învățământ din sistemul de stat

Persoanele fizice se pot înscrie în competiție în parteneriat cu una dintre entitățile menționate anterior.

Ce proiecte NU căutăm?

Proiecte care propun soluții tradiționale, fără a introduce tehnologia și digitalizarea în abordarea nevoilor:

Dotări cu echipamente care au tehnologie nouă

Amenajări de spații verzi, parcuri, terenuri de sport

Plantări sau ecologizări, fără componentă tehnologică

Înlocuirea sau extinderea infrastructurii existente (drumuri, poduri, parcări);

Achiziții de mijloace de transport care nu deservesc cetățenii/ interesul public ( sau care nu sunt realizate în interesul public)

Dezvoltarea infrastructurii din comunități (construcție de clădiri/ spații de joacă/ renovări etc)

Doar achiziții de echipamente IT

Calendarul ediției 2019

Înscrierea proiectelor

2 aprilie – 27 mai (ora 13:00)

Perioada de înscriere a proiectelor în competiție

Evaluarea proiectelor înscrise

27 mai – 04 iunie

Verificare eligibilitate proiecte înscrise

5-19 iunie

Votul public pe www.taraluiandrei.ro, până la ora 23:59

Ponderea votului public este de 20% din punctajul final, iar a evaluării juriului este de 80%. În urma punctajului obținut în prima etapă de evaluare, maximum 25 de proiecte sunt selectate pentru a intra în etapa finală - pitching day.

5-23 iunie

Evaluarea juriului

Anunţarea semifinaliștilor

24 iunie

Anunțarea proiectelor semifinaliste

Pitching day

25 -27 iunie

Evaluarea proiectelor semifinaliste. Ziua exactă va fi comunicată cu cel puțin o săptămână înainte.

Inițiatorii vor susține o prezentare a proiectului în fața juriului (față în față sau online) și vor răspunde întrebărilor acestuia. În urma prezentării, juriul va reevalua proiectele ajunse în această etapă și va fi stabilit clasamentul final.

Anunţarea câștigătorilor

28 iunie

Anunțarea câștigătorilor

Criteriile de jurizare

Criterii de jurizare pentru Etapa 1 de evaluare a Proiectelor:

1. Relevanța: demonstrarea nevoii identificate (oferirea de date din studii, cercetări, analize constituie avantaj) și modalitatea prin care proiectul răspunde acesteia. Nevoia socială este clar descrisă? Problema identificată este relevantă pentru comunitate, pentru grupul ţintă? Problema identificată se încadrează în domeniile Programului? (20puncte)

2. Impact: se referă la produsele/ rezultatele Proiectului, adică la schimbările potențial generate atât pe termen scurt, cât mai ales mediu și lung. Relevant este și numărul beneficiarilor direcți și indirecți care sunt influențați de Proiect. Impactul social în special trebuie să fie semnificativ, astfel încât să poată fi demonstrat, măsurat și comunicat în mod clar.(20 puncte)

3. Soluție & Fezabilitate: obiectivele trebuie să fie specifice, măsurabile, tangibile în limita celor 45.000 de euro, realiste și încadrate în timp – Proiectul defineşte clar soluția? Obiectivele sunt descrise clar, abordează nevoia identificată? Planul de activități este realizat într-un mod realist – s-a ținut cont de timp, buget, obiectivele propuse. (20 puncte)

4. Inovație prin tehnologie: proiectul trebuie să dovedească că implementează tehnologii existente sau care folosesc tehnicile și tehnologiile inovatoare precum și componente de digitalizare adaptate cerințelor Programului. Este Proiectul original, diferit de abordările existente? Soluția lor ar putea inspira și alte comunități astfel încât să devină replicabilă? (20 puncte)

5. Sustenabilitate&Buget: măsura în care rezultatele, efectele, activitățile sau acțiunile din cadrul Proiectului propus au potențial să reziste în timp și după încheierea finanțării. Acest criteriu este echivalent cu potențialul de susținere a efectelor Proiectului, prin crearea unor comportamente, structuri sau mecanisme funcționale, posibil de extins. Echipa a dezvoltat un plan de sustenabilitate pentru soluția propusă? Bugetul de implementare este corelat cu activităţile şi obiectivele Proiectului? (20 puncte)

Criterii de evaluare pentru Etapa 2:

1. Soluția: descrierea soluției și prezentarea elementului inovator cu componenta de tehnologie astfel încât juriul să înțeleagă cum este adresată problema identificată și cum se propune rezolvarea acesteia. (40 puncte)

2. Impactul social și beneficiarii: sunt descrise clar schimbările potențial generate atât pe termen scurt, cât mai ales mediu și lung, impactul în comunități; sunt detaliaţi beneficiarii direcţi şi indirecţi. Se identifică dacă beneficiarul/comunitatea este bine definifit(ă) (20 puncte)

3. Echipa: se urmărește dacă echipa are expertiza necesară pentru a-și atinge obiectivele. Echipa are persoanele necesare pentru implementarea proiectului? În cazul persoanelor fizice care aplică în parteneriat: care este relația/istoria de colaborare cu partenerul? Au mai implementat proiecte împreună? Cum se asigură că implementarea nu va avea de suferit dacă parteneriatul este unul la început de drum? (20 puncte)

4. Susținerea: prezentarea a fost realizată într-un mod profesional? Echipa a reușit să redea informațiile esențiale în timpul pus la dispoziție? Crede echipa în proiectul propus? (20 puncte)

Important:

Dacă proiectul propus este realizat în parteneriat cu terțe părți, trebuie să semnați acorduri de găzduire cu toate acestea.

Exemplu: dacă o persoană fizică, în parteneriat cu un ONG inițiază un proiect pentru o școală, va fi nevoie de acord de găzduire încheiat atât cu ONG-ul care implementează proiectul, cât și cu școala unde are loc implementarea proiectului.

Exemplu: Dacă un ONG inițiază un proiect ce va fi implementat într-un spațiu public (ex. parc), acesta va semna acord de găzduire cu primăria sau instituția care are în administrare spațiul respectiv.

Ai intrebări despre înscrierea în competiție?


Documente necesare înscrierii (detalii în formularul de înscriere):

Buget Descarcă

Acord de găzduire Descarcă

Declarație pe proprie răspundere pentru persoană fizică Descarcă

Declarație pe proprie răspundere pentru persoană juridică Descarcă

Competiția RO SMART 2018 și-a desemnat câștigătorii!
Acestea sunt proiectele care pot schimba România prin tehnologie!
Valoarea totală a granturilor oferite de OMV Petrom este de 400.000 de euro.

Câștigători

Științele - de la Teorie la Experimentare și Motivare în Laurian

Prăjinariu Mihaela-Liliana Director

Municipiul Botoșani, Județul Botoșani

Proiectul are scopul de a realiza o abordare unică, integratoare a predării și învățării științelor, matematicii și tehnologiei, cu accent pe aplicabilitatea acestora în viața reală. Ne dorim ca prin acest proiect să inovăm procesul educațional printr-o abordare STEM multi-disciplinară și integrată a învățării știintei, tehnologiei, ingineriei și matematicii. Profesorii vor coordona elevii în procesul de învățare prin experimentare și vor urmări creșterea gradului de aplicabilitate a conceptelor științifice în rezolvarea problemelor din viața reală. Vom dota școala cu un laborator teoretic (virtual) cu echipamente şi software-uri interactive, pentru realizarea lecțiilor virtuale online și un laborator experimental cu echipamente şi utilităţi necesare pentru experimente în chimie şi fizică. Vom achiziționa, pe lângă calculatoare, tablă interactivă, vizualizator documente, kituri experimentale pentru fizică( fenomene termice, electricitate și magnetism) și un kit pentru chimie organică și anorganică (gimnaziu și liceu). În laboratorul experimental va fi valorificată și imprimanta 3D a școlii. Profesorii vor crea activități de învățare bazate pe explorare, investigare și anchetă. Elevii vor realiza proiecte în echipă, dezvoltând competențe de colaborare și spirit de echipă. Temele de proiecte vor aborda probleme din viața reală (schimbarea climei, energii alternative, alimentație sănătoasă, modelarea tridimensională a obiectelor etc). Abordarea STEM în învățare va fi întărită de colaborarea cu partenerii economici din comunitatea locală și companiile care vor furniza know-how –ul necesar pentru cunoașterea realităților unui loc de muncă, vor prezenta și promova modele de cariere în domeniu. Profesorii se vor organiza în echipe multi-disciplinare care vor dezvolta teme cu elevii din diferite perspective științifice și practice. Temele abordate vor conduce la o învățare experențială prin participarea elevilor la lecții virtuale și realizarea de experimente. Activitățile centrate pe elev și pe aplicații practice vor fi organizate intr-o colecție de lecții și proiecte, publicată pe platforme educaționale, care vor constitui un model de bune practici pentru școlile din România.

Sansa la educatie pentru toti!

Ana Florina Dumitrescu/Presedinte

Municipiul Pitesti, Judetul Arges

In Romania integrarea copiilor cu tulburari de spectru autist (TSA) este un proces mult ingreunat. Curriculum scolar dezvoltat de Ministerul Educatiei pune copiii cu autism in fata unui sistem rigid, inadecvata pentru pregatirea, instruirea si evaluarea lor. „Sansa la educatie pentru toti!” are drept scop imbunatatirea procesului educational pentru copiii cu cerinte educationale speciale (CES, printre care si cu TSA), si sansa la integrare reala in invatamantul de masa, prin dezvoltarea de instrumente informatice de adaptare a curricumului scolar dezvoltat de Ministerului Educatiei. Proiectul se adreseaza cadrelor didactice din invatamantul scolar si gimnazial (pregatitoare – clasa a VIII), din invatamantul de stat, normal. Vor beneficia de proiect copiii diagnosticati cu tulburari de dezvoltare incadrate ca cerinte educationale speciale, printre care si autism, ce vor fi inclusi in invatamantul de masa, cat si copiii neurotipici, ce vor forma colectivitatea in care vor fi integrati acestia. Prin acest proiect vom oferi sansa la educatie, un mediul incluziv si adaptat nevoilor fiecarui copil in parte. Crestem astfel sansa la recuperare pentru copiii cu CES si la imbunatatirea vietii familiilor lor, totodata la cresterea calitatii procesului educational. Rezultatele asteptate ale proiectului vor fi: - O aplicatie mobila si desktop pentru construirea fiselor educationale pentru copiii cu cerinte educationale speciale (CES) - 50 de copii cu CES ce vor beneficia de aceasta aplicatie in mod direct in prima faza, prin implementarea aplicatiei in scolile gazda - 60 de cadre didactice ce vor beneficia de aplicatia mobila lucrand cu aceasta in mod direct, si de procesul de instruire in abordarea copilului cu CES. Echipa de experti, psihologi cu experienta, cat si membrii asociatiei vor fi implicati pas cu pas, si se vor identifica parghii cu sprijinul Ministerul Educatiei prin care aceasta aplicatie sa fie un instrument raspandit la nivel national.

Robotul Nao, Terapeutul Copiilor!

Presedinte Adrian Gemanaru

Judetul Constanta

1.Proiectul urmareste achizitionarea Robotului Nao cu ajutorul caruia dorim: a) sa implementam o terapie inovatoare, unica in Romania pentru copiii cu dificultati in dezvoltarea comunicarii. b) sa prezentam copiilor Robotul Nao in scoli si gradinite. c) sa sa prezentam demonstrativ Robotul Nao cu prilejul expozitiilor si targurilor pe educatie; 2. Robotul Nao este realizat in cadrul proiectului ”Robot for Autism” de catre compania americana Robot Lab. 3. Nao raspunde diferentiat la atingerile copiilor si ofera reactii adecvate si corecte celor din jurul sau. 4. Nao este dezvoltat ca echipament in recuperarea copiilor cu dizabilitati in SUA din 2015 DE CE schimba Romania ? a) programul terapeutic alaturi de Nao este adaptat in limba romana si ofera posibilitatea unei comunicari verbale directe in limba romana; DE CE SMART? 1) copii invata extrem de usor vizual si au nevoie de prompt vizual pentru ca a intelege ce se asteapta de la ei, iar Robotul Nao este cu siguranta ca reprezinta cel mai puternic motivator pentru orice copil si cu siguranta usor de acceptat. Nao ofera raspuns la solicitari si reactioneaza in functie de atingerea copilului. 2. Asociatia noastra are experienta in astfel de proiecte privind utilizarea tehnologiei in recuperarea copiilor, avand in vedere proiectul Camera Virtuala de adaptare la scoala/gradinita a copiilor cu nevoi speciale.

Magichat: Asistentul Terapeutic Digital Pentru Copiii Cu Cancer

MELANIA IULIA MEDELEANU, PRESEDINTE

Proiectul Are Impact La Nivel Național, Beneficiarii Vor Fi Din Toate Regiunile Țării.

600 de copii se îmbolnăvesc anual de cancer în România. Diagnosticul înseamnă o copilărie petrecută în spital, tratamentul putând dura până la trei ani. Copilul primește îngrijiri medicale, dar impactul psihologic asupra lui este ignorat de sistemul medical românesc. Prin Centrul MagiCAMP de Consiliere și Sprijin pentru Părinți și Copii răspundem la această nevoie de sprijin emoţional. În cadrul Centrului, psihoterapeuţi certificaţi oferă servicii gratuite de psihoterapie copiilor cu afecţiuni oncologice și famililor acestora. Din cauză că majoritatea copiilor nu locuiesc în Bucureşti, psihoterapeuţilor le este dificil să monitorizeze beneficiarii după ce ei pleacă din tabăra MagiCAMP. Cu ajutorul MagiCHAT, asistentul terapeutic digital, vom oferi terapeuților o unealtă vitală în urmărirea progresului copiilor, precum și sprijin în procesul terapeutic-educațional. MagiCHAT are două obiective: 1. Să evalueze la intervale regulate starea mentală și fizică a copiilor 2. Să răspundă la întrebările copiilor cu privire la boala cu care se confruntă Asistentul terapeutic digital nu este un înlocuitor pentru psihoterapie, ci o unealtă de suport în procesul terapeutic, care oferă o bază informaţională cu privire la evoluţia în timp a stării copiilor. MagiCHAT va avea un impact pozitiv pe termen lung asupra felului în care psiho-oncologii interacționează cu copiii pe care îi au în grijă. Copiii vor putea comunica cu MagiCHAT prin Whatsapp sau Facebook Messenger. Interacţiunile dintre copii şi MagiCHAT vor fi monitorizate printr-o platformă online de un grup de psihoterapeuţi, care vor primi alerte şi vor putea interveni atunci când răspunsurile copiilor sunt îngrijorătoare. MagiCHAT este SMART deoarece se află la intersecția dintre psihologie și tehnologia de ultimă oră, folosindu-se de inteligență artificială și lingvistică computațională pentru construi o experiență unică, utilă atât copiilor cât și terapeuților. Proiectul este dezvoltat în parteneriat WiseVoice AI, compania care a dezvoltat singurul asistentul în limba română, similar cu Siri/Alexa/Google Assistant.

Robotul Av1, Ochii Și Vocea Copiilor Bolnavi De Cancer În Școlile Din România

Shajjad Hadier Rizvi

La Nivel Național

Proiectul de față este propus pentru că urmărește să schimbe viața copiilor bolnavi de cancer investiind în educație. Le permite acestora să spere la un viitor mai bun, acela în care școala, colegii, procesul de învățare sunt parte încă din realitatea lor. Printr-o metodă inovatoare, folosindu-ne de tehnologia de ultimă generaţie, vom pune la dispoziţia copiilor bolnavi de cancer, un proces educaţional unic şi complex prin intermediul unui robot, cu ajutorul căruia ei pot fi prezenţi în sala de clasă și pot contribui alături de colegii şi profesorii lor, de pe patul de spital, folosind un telefon sau o tabletă. În prezent, în fiecare școală de care apațin pacienții bolnavi de cancer cu care lucrăm, există un loc liber în bancă. Gata cu izolarea, cu pierderea stimei de sine, cu frica de a fi neînțeles și perceput diferit de colegii de clasă care sunt sănătoși. Robotul este avatarul pacientului, este obiectul fizic, văzut de colegi şi profesori şi prin intermediul căruia pacientul poate beneficia de întreaga experiență. Prin intermediul acestei tehnologii unice locul liber din bancă va fi preluat de un robot simpatic care este ochii și vocea copiilor bolnavi școlari din România.

Educate Sm@Rt, Ro-Future: Start!

Cojocariu Simona/ Director

Localitatea Botosani, Judetul Botosani

Credem că cea mai mare schimbare care este cerută astăzi în educație este trecerea de la predarea tradițională, la practici colaborative prin care elevul sa aibă acces la o varietate de stiluri de învățare, metode interactive, activități eficiente. Regândirea spatiilor de învățare și dotarea lor corespunzătoare vor avea un impact major asupra elevului, schimbându-i optica asupra învățării, oferindu-i un mediu personalizat și incluziv, iar profesorului, dezvoltarea profesională continua. Ne-am gândit la cele mai bune modalități prin care proiectarea sălii de clasă poate ajuta elevii să învețe. Uneori putem vorbi despre un grup mare, alteori despre unul mic sau individual. Ideea SMART ar fi crearea unui spațiu modern de învățare, pregătit să promoveze educația formală și non-formală, bazat pe instrumente multimedia de ultimă generație. Conceput ca un „laborator viu”, această sală îmbină partea recreativă cu cea productivă: un spațiu mochetat, cu pernuțe colorate pe jos, unde copiii se vor relaxa sau vor colabora, ajutându-se în îndeplinirea unor sarcini, vor schimba informații între ei sau cu profesorul, etc.O altă zonă din aceasta clasă va fi mobilată cu scaune mobile, care pot fi grupate după bunul plac, cu acces la o tabla interactivă și la un laborator fonetic. O altă parte va fi constituită dintr-un centru de documentare și studiu individual /în echipă - biblioteca, dispozitive de calcul, etc. Zona de creație va fi formată dintr-un mobilier interactiv, cuburile inteligente, conectare la o tablă multitouch, unde copiii pot crea orice. Fiecare piesă de puzzle a acestei săli va fi dotată cu echipamente IT de ultima generație, zonele fiind flexibile și reconfigurabile în funcție de necesități, într-un spațiu amplu, deschis. Accesul se pune pe un mediu interactiv, dar mai ales pe tehnologie, scopul fiind promovarea educației SMART. Aceasta sală, „the future classroom”, va fi un exemplu pentru transformarea tuturor sălilor de clasă convenționale.

Laboratorul Infinitronics

Director, Prof. Pană Cătălin

C.N. „Mircea Cel Bătrân” - Râmnicu Vâlcea

Acest proiect dorește să deschidă un laborator de electronică, robotică și programare în cadrul liceului C.N. „Mircea cel Bătrân” – Râmnicu Vâlcea pentru elevii din clasele IV-XII. Prin realizarea acestui proiect elevii cu înclinații tehnice vor deveni familiari cu tehnologiile ce vor sculpta viitorul în perioada în care mintea umană este încă foarte deschisă la subiecte noi. Laboratorul va fi dotat cu echipamente moderne și platforme de lucru dedicate elevilor. De asemenea, platformele vor fi gândite pentru activități în echipă pentru a dezvolta abilitățile elevilor de comunicare și colaborare. Proiectul dorește și formarea de personal care va putea asigura ore în acest nou laborator prin desfășurarea unei școli de vară de 2 săptămâni în regim intensiv pentru profesori. În plus, la sfârșitul acestui proiect elevii vor dezvolta 3 aplicații prototip pentru locuitorii orașului Râmnicu Vâlcea: un sistem de iluminare stradală eficientă (acesta va ține sursele de lumină aprinse la 30% în modul de bază noaptea și va trece în 100% atunci când va detecta aproprierea unei mașini sau a unei persoane), un sistem de iluminare pe bază de celule solare a indicatoarelor de circulație și un aparat de măsurare a calității aerului. Aceste 3 idei vor fi prezentate Primăriei și locuitorilor orașului Râmnicu Vâlcea. Numele laboratorului provine din cuvintele infinit și electronics pentru că ne dorim ca acest proiect să le ofere elevilor cu ajutorul electronicii un viitor cu posibilități infinite. E important de unde începi o cursă însă cel mai important este să ai oameni care să te îndrume.

Touching Ai (Pasul Următor După Braille - Accesibilizarea Imaginilor!)

Dan Patzelt

Arad, București, Buzău, Cluj, Târgu Frumos, Timișoara - Școli Speciale Pentru Deificienții De Vedere

Ne-am propus să punem bazele infrastructurii software prin care nevăzătorii își pot crea singuri reprezentări ale lumii înconjurătoare. Facem asta printr-o platformă de e-learning ce conține un editor de imagini simplificate, o bibliotecă digitală ce conține aceste imagini descrise, de unde oricine le poate reliefa și o aplicație de mobil care îți redă descrierile din librărie atunci când explorezi cu degetele respectivele imagini. Acest asistent virtual este noutatea absolută pe care o introducem. Facilitând accesul la informație (app+cloud), ne propunem să creăm cultura consumului de imagini în rândul nevăzătorilor și conștientizarea aparținătorilor, a comunității și a voluntarilor prin ateliere asupra noilor oportunități în educație pe care le creează această platformă. Nevăzătorii vor câștiga autonomie în studiu, vor putea explora domenii diverse, unde vor ei și cât timp vor ei. Scopul principal fiind autodezvoltarea. Vor avea acces la subiecte pe care nici nu le concepeau înainte, revoluția digitală aducând niște îmbunătățiri considerabile în accesul nevăzătorilor la informație. Împerechind digitalul cu tactilul, acum au acces și la informații spațiale. Cu ajutorul planșelor tactile vor avea acces la reprezentări mentale detaliate ale unor forme intangibile: de la clădiri sau animale sălbatice până la linia orizontului, astronomie, hărți și portrete, grafice, tabele, formule. Tot ce se poate vedea, va putea fi reprezentat în tactil și înțeles facil. Cu exercițiu, vor putea avansa în domenii nespecifice, fiindcă toată informația vizuală va putea fi accesibilizată, tradusă într-un format (limbaj plastic) pe care să îl poată pricepe. Vom introduce smartphone-ul ca unealtă pedagogică, iar în viitor Touching AI va avea o componentă de inteligență artificială și va deveni expertul ”la îndemână”.Echipa proiectului are oameni cu o cultură vizuală pe care vor să o traducă celor care fizic nu au experiență în acest domeniu. O problemă veche de când lumea are în sfârșit o rezolvare.

”Smart Pentru Autism "

LUPOAE NICOLETA- Presedinte APCA Galati

Judetul Galati

Scopul proiectului ”SMART pentru AUTISM” il reprezinta cresterea gradului de recuperare si integrare a copiilor si tinerilor cu autism din Romania, cu ajutorul utilizarii tehnologiei si mijloacelor moderne de lucru, in intreg procesul terapeutic de predare-invatare, prin urmatoarele directii principale de actiune: - Folosirea tablelor interactive, a CD-urilor, softurilor si aplicatiilor special adaptate nevoilor copiilor cu autism, tabletelor si a altor dispozitive interactive, atent selectionate, pentru a fi utilizate in cadrul terapiei individuale sau de grup - Consilierea parintilor si specialistilor, precum si formarea acestora in tehnici specifice privind utilizarea tehonologiei moderne in terapia copilului cu autism - Familiarizarea cadrelor didactice cu lucrul efectiv la tabla interactiva si cresterea accesului acestora la mijloacele inteligente de predare-invatare, ce pot fi folosite atat in cazul copiilor cu autism, cat si pentru clasele de copii tipici - Modernizraea sistemului de predare-invatare folosind tehnici specifice ( planificari zilnice standardizate, colectarea datelor, impartirea sesiunilor de lucru in mini-sesiuni bine stabilite, folosirea de materiale educationale cat mai diverse, vesele, atractive, menite sa faca predarea interactiva, distractiva, practica si mai ales vizuala, accelerand astfel procesul de invatare, indiferent de activitatile propuse) - Cresterea standardelor de calitate a interventiilor specifice, cu ajutorul instrumentelor de lucru omologate international- Testul ADOS ( Autism Disorder Observation Schedule) si Testul PEP-3 (Psychoeducational Profile) - Familiarizarea copiilor mai mari cu autism de azi, viitori adulti cu autism de maine, cu tehnologia moderna de productie si cu preocupari ce ar putea deveni sansa integararii lor pe piata muncii din Romania, inclusiv un pilon important pentru sustenabilitatea proiectului ( folosirea unei masini inteligente de brodat , sub supravegherea unui specialist din domeniu) - Oferirea unui potential model de folosire a tehonolgiei moderne, adaptata nevoilor copiilor cu autism, un model ce poate fi preluat oriunde vor exista resursele necesare

Harta Serviciilor Sociale Licențiate Din România

Lucian Stuparu - Membru Al Consiliului Director

Toate Judetele Tarii

Proiectul “Harta Serviciilor Sociale din România” presupune crearea unei platforme naționale de date despre servicii sociale, disponibilă online și offline pentru o gamă largă și diversă de dispozitive (telefoane, tablete, computere), care va centraliza și va integra toate serviciile sociale acreditate specifice fiecărei categorii de grup vulnerabil (copii, persoane cu dizabilități, persoane vârstnice, etc.), disponibile la nivel de localitate. Afișarea interactivă pe harta țării a datelor oficiale arată pentru oricine imaginea de ansamblu a disponibilității serviciilor sociale oferite de instituții publice sau entități private, precum și statistici sau informații despre fiecare serviciu în parte. Această platformă este un instrument rapid și util pentru identificarea centrelor rezidențiale și de zi, precum și celelalte forme de servicii sociale specifice fiecărei categorii de grup vulnerabil (ex: cămin pentru bătrâni, centre mame și copil, etc.). Pentru fiecare serviciu social în parte vor fi afișate datele de contact, adresa, furnizorul acreditat de care aparține, activitățile pe care le desfășoară, dar și capacitatea de care dispune. Pentru a asigura sustenabilitatea platformei, vom dezvolta un sistem online de management al datelor din platformă, ușor accesibil administratorilor platformei, instituțiilor statului, cât și furnizorilor de servicii sociale. Pe lângă afișarea cartografiată la nivel de oraș,/județ a serviciilor sociale, vom dezvolta noi modele de vizualizare a datelor și vom lărgi secțiunea de date statistice și infografice pentru a analiza distribuția geografică a serviciilor într-un mod ușor de înțeles pentru publicul larg și pentru instituțiile implicate în acreditare. Setul de date privind serviciile sociale acreditate din România este actualizat regulat de către Ministerul Muncii, însă este publicat într-un format inaccesibil. Proiectul propus rezolvă această problemă critică în ceea ce privește utilitatea și folosirea datelor. Vrem ca aceste informații să devină ușor de accesat și folositoare cetățenilor. Într-un timp scurt și cu resurse minime putem crea o soluție cu impact puternic în societate.

Întrebări frecvente

RO SMART în Țara lui Andrei - competiție națională de proiecte care prin tehnologie și digitalizare pot transforma comunitățile din România în comunitățile viitorului. OMV Petrom oferă granturi totale de 500.000 de euro și mentorat din partea angajaților în implementarea proiectelor câștigătoare.

Aflată deja la a 2-a ediție, RO SMART în Țara lui Andrei caută acele proiecte inovatoare care prin tehnologie și digitalizare rezolvă probleme din comunități, îmbunătățesc calitatea vieții cetățenilor, eficientizează consumul de resurse și accesul la serviciile publice, sau reduc cheltuielile publice.

Pentru a crește comunitățile din România, căutăm proiecte care își propun să folosească tehnologia prin aplicații, inteligență artificială, Internet of Things, robotică, automatizare și altele în 5 domenii cheie: educație, sănătate, mediul înconjurător, transport și infrastructură.

În competiţie se pot înscrie organizaţii neguvernamentale, instituții publice, autorități ale administrației publice locale sau unități și instituții de învățământ din sistemul de stat din orice localitate din România. Persoanele fizice se pot înscrie în competiție în parteneriat cu una dintre entitățile menționate anterior.

Țara lui Andrei este platforma de responsabilitate socială a OMV Petrom și comunitatea celor care vor o țară mai bună în fiecare zi! Este locul unde oamenii găsesc energia necesară să schimbe lucrurile în bine, apoi îi inspiră și pe ceilalți să le urmeze exemplul și să-și transforme ideile în realitate. Cele 5 domenii au fost selectate pentru că reprezintă domenii cheie în dezvoltarea sustenabilă a României, având un impact major în calitatea vieții cetățenilor. Prin cele 5 categorii am dorit să oferim oportunitatea tuturor aplicanților de a gândi diversificat și adaptat nevoilor din comunitățile lor, astfel încât să atingem puncte importante ca eficientizarea consumului de resurse, reducerea cheltuielilor, formarea de comunități inclusive în care predomină conceptul egalității.

Competiția dorește să atragă proiecte smart din cele 5 domenii: educație, sănătate, mediu, transport și infrastructură, care rezolvă prin folosirea tehnologiei/ digitalizării o nevoie a comunității, astfel încât viața cetățenilor să fie mai bună. Un proiect SMART:

  • Eficientiează consumul de resurse
  • Montitorizează date de interes public
  • Reduce cheltuielile pe termen lung și mediu
  • Îmbunătățește serviciile publice și îl ajută pe cetățean să fie mai conectat la serviciile publice
  • Formează comunități inclusive
  • Crește calitatea vieții și nivelul de comfort al cetățenilor
  • Folosește tehnologia/ digitalizarea pentru a rezolva cele de mai sus

Ce înseamnă un proiect smart în fiecare dintre domeniile eligibile?

1. Tehnologie și digitalizare pentru a construi viitorul: EDUCAȚIE SMART.

Educatie SMART înseamnă folosirea tehnologiei/digitalizării pentru a face orele de la școală interactive, conectarea elev-profesor-părinte mai ușoară, pentru creşterea calităţii actului educațional.

Căutăm proiecte care urmăresc, dar nu se limitează la aceastea:

  • Digitalizarea curriculei școlare
  • Introducerea conținutului digital interactiv în predarea materiilor școlare și pregătirea elevilor conform work skills 2030, care pun accent pe automatizare și fac referire la Internet of things (sistem de dispozitive conectate prin Internet, mașini și aparate mecanice și digitale și abilitatea de a transfera date printr-o rețea fără a necesita interacțiunea om-la-om sau om-la-computer)
  • Integrarea platformelor educaționale/aplicații în managementul educațional
  • Folosirea tehnologiei pentru conectarea elevilor, profesorilor și părinților prin intermediul platformelor educaționale

Ce proiecte NU căutăm:

  • Dotări cu echipamente care au tehnologie nouă, fără aport în actul educațional
  • Dezvoltarea infrastructurii școlare (reabilitarea claselor, dotări, extinderea construcțiilor etc)
  • Proiecte care nu presupun introducerea tehnologiei /digitalizarii în actul educațional și în interacțiunile elevilor/studenților cu profesorii și/sau părinții

2. Tehnologie și digitalizarea pentru o viață mai bună: Sănătate SMART.

Sănătate SMART înseamnă idei care introduc tehnologia/digitalizarea în soluțiile medicale tradiționale, facilitează accesul la informații și eficientizează sectorul de sănătate şi îmbunătățesc actul medical.

Căutăm proiecte care urmăresc, dar nu se limitează la aceastea:

  • Creșterea calității asistenței medicale
  • Metode inovatoare de monitorizare, diagnosticare și tratament
  • Facilitarea conectivității și schimbul de date între pacient și furnizorii de sănătate
  • Digitalizarea proceselor/ procedurilor medicale și stocarea inteligentă a datelor medicale
  • Introducerea sistemelor de tip telemedicină, a dispozitivelor de monitorizare portabile, etc.

Ce proiecte NU căutăm:

  • Simpla dotare de tehnologie fără aport în viața pacienților
  • Dezvoltarea infrastructurii din spitale/ comunități
  • Cursuri de prim ajutor/ prevenție care nu presupun digitalizarea/ introducerea tehnologiei

3. Tehnologie pentru fiecare dintre noi: Mediu SMART.

Mediu SMART înseamnă folosirea tehnologiei/ digitalizării pentru utilizarea eficientă a resurselor naturale, stocarea energiei, protecția mediului înconjurător.

Căutăm proiecte care urmăresc, dar nu se limitează la aceastea:

  • Eficientizarea consumul de resurse
  • Soluții alternative de energie în comunitati
  • Instalarea unor instrumente digitale de monitorizare a aerului, apa, amprentei de carbon etc.
  • Soluții inteligente de stocare a energiei
  • Reducerea consumului de energie/ reducerea poluării/ facilitarea accesului la resurse
  • Sisteme de colectare selectivă și reciclare care utilizează tehnologia și soluții digitalizate

Ce proiecte NU căutăm:

  • Reciclare și colectare selectivă în formatul convențional (fără introducerea tehnologiei)
  • Amenajări de spații verzi, parcuri, terenuri de sport
  • Plantări sau ecologizări

4. Tehnologie pentru mobilitate: Transport SMART

Transport SMART înseamnă folosirea tehnologiei / digitalizării pentru eficientizarea infrastructurii transportului public, monitorizarea condițiilor de trafic, informarea cetățenilor în timp real și fluidizarea traficului.

Căutăm proiecte care presupun, dar nu se limitează la aceastea:

  • Sisteme de control al traficului
  • Sisteme de gestionare a locurilor de parcare
  • Crearea de soluții digitalizate pentru a eficientiza infrastructura
  • Sisteme de transport public electric
  • Sisteme de informare sau alertare a cetățenilor cu privire la datele din trafic

Ce proiecte NU căutăm:

  • Înlocuirea sau extinderea infrastructurii existente, fără aport tehnologic (drumuri, poduri, parcări)
  • Achiziții de mijloace de transport care nu deservesc cetățenii/ interesul public (sau care nu sunt realizate în interesul public)

5. Tehnologie pentru confort și siguranță: Infrastructură SMART.

Infrastructură SMART înseamnă folosirea tehnologiei/ digitalizare pentru a face viața mai ușoară oricărui cetățean, de la acces optim la serviciile administrației publice, la sisteme de siguranță publică și procese birocratice mai eficiente.

Căutăm proiecte care presupun, dar nu se limitează la acestea:

  • Sisteme de siguranță, inclusiv alertare publică
  • Creșterea conectivității cetățenilor cu administrațiile publice
  • Reducerea birocrației
  • Dezvoltarea infrastructurii turistice prin introducerea unor sisteme digitale care să faciliteze accesul cetățenilor la obiective turistice
  • Sisteme de automatizare a utilităților publice propuse de administrații locale de stat
  • Creșterea calității vieții cetățenilor
  • Reducerea costurilor administrative prin inițiative care urmăresc utilizarea responsabilă a resurselor și înlocuirea lor cu soluții sustenabile

Ce proiecte NU căutăm:

  • Cursuri de prevenție/ siguranță / prim ajutor care nu presupun digitalizarea conținutului
  • Dezvoltarea infrastructurii din comunități (construcție de clădiri/ spații de joacă/ renovări etc)
  • Achizitii de echipamente IT

Competiția „RO Smart în Țara lui Andrei” este destinată persoanelor fizice (indivizi), organizațiilor neguvernamentale și unităților/instituțiilor de învățământ din sistemul public (școală, liceu, școală profesională, universitate etc.), ca și altor autorități ale administrației publice locale (primărie / consiliu local etc.) sau instituții publice locale din România.

Pentru a fi eligibile, persoanele fizice trebuie să încheie un Acord de găzduire cu o organizație neguvernamentală fără scop lucrativ (asociație, fundație sau federație înregistrată în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor), mai multe ONG-uri asociate, o unitate/ instituție de învățământ din sistemul de stat cu personalitate juridică (școală, școală profesională, liceu, universitate etc.), autorități ale administrației publice locale (primării, consilii locale etc.) și alte instituții publice, entități cu rol individual de „Organizația/Instituția gazdă” și colectiv „Organizațiile/Instituțiile.

ONG-urile/instituțiile publice pot aplica și în parteneriat. (Ex: Un ONG poate iniția un proiect pentru o școală – în acest caz, ONG-ul trebuie să aibă încheiat un acord de găzduire cu școala în care se va implementa proiectul).

Primul pas pentru a-ți înscrie proiectul în competiție este să îți creezi cont pe www.taraluiandrei.ro. Află de aici cum. Următorul pas este să completezi online formularul de înscriere în perioada 2 aprilie – 27 mai 2019, până cel târziu la ora 13:00. Formularul online poate fi accesat din secțiunea „RO SMART în Ţara lui Andrei” a site-ului www.taraluiandrei.ro.

Pentru a fi eligibil, trebuie să dai atenție următoarelor aspecte:

  • Participantul persoană fizică a încheiat un acord cu o organizație/instituție gazdă ce are personalitate juridică – organizație neguvernamentală (asociație, fundație sau federație), instituție publică locală (primărie / consiliu local, etc.) sau unitate/instituție de învățământ publică (școală, universitate etc.); în cazul unitaților /instituțiilor de învățământ fără personalitate juridică, se va încheia un contract tripartit, ce va include și structura de coordonare de care aceasta din urmă aparține.
  • Informaţiile furnizate în formularul de participare sunt clare, relevante și la obiect. Suma solicitată de aplicant pentru implementarea proiectului nu depășește 45.000 EUR. Conform Regulamentului, o persoană fizică, organizație neguvernamentală, autoritate a administrației publice locale, instituție de învățământ sau instituție publică poate înscrie mai multe proiecte în cadrul programului “RO Smart în Țara lui Andrei” , însă poate primi finanțare numai pentru unul dintre ele. În cazul în care se află mai multe proiecte ale aceluiași Participant în clasamentul final, va fi finanțat proiectul cu punctajul cel mai mare, iar celelalte proiecte vor fi descalificate.
  • Organizație/ Instituție gazdă poate fi partener în mai multe proiecte inițiate de persoane fizice diferite (de ex: trei persoane fizice pot depune proiecte diferite pentru aceeași primărie locală, având acord de găzduire cu primăria respectivă și toate cele trei proiecte pot fi declarate câștigătoare.)
  • Organizatiile neguvernamentale care se incsriu in competitie trebuie sza faca dovada înregistrării în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor şi în Registrul entităţilor/unităţilor de cult pentru care se acordă deduceri fiscale organizat de ANAF
  • Participanții trebuie să facă dovada că proiectul va beneficia de expertiza necesară în domeniu (persoana fizică sau cel puțin un membru al organizației sau instituției gazdă, respectiv organizația sau instituția deține o experiență de minimum 1 ani și/sau expertiză specifică în derularea de proiecte și acțiuni în domeniul respectiv pentru a fi eligibili pentru finanțări).
  • Contribuția organizațiilor neguvernamentale, instituțiilor publice și unitaților/instituțiilor de învățământ participante, a organizațiilor/instituțiilor gazdă și/sau a partenerilor acestora în proiectul propus este de minim 5% din valoarea acestuia. Aceasta înseamnă că finanțarea solicitată din partea programului va contribui în proporție de maxim 95% la realizarea proiectului. Restul de minim 5% revine în responsabilitatea aplicantului (contribuția poate consta în resurse financiare, umane / timp și implicare voluntară, materiale / bunuri mobile și imobile. Recomandăm ca solicitantul finanțării să cuantifice aceste resurse, arătând finanțatorului valoarea/contravaloarea acestora, în economia bugetului total.

Proiectele care nu îndeplinesc unul sau mai multe dintre criteriile de eligibilitate menţionate anterior vor fi respinse automat. Proiectele care îndeplinesc toate criteriile de eligibilitate, cumulativ, vor fi acceptate pentru a fi incluse în procesul de selecţie.

Odată cu transmiterea Formularelor de înscriere, Participanții sunt obligați să furnizeze Organizatorului documentele menționate mai jos (prin upload pe Website):

în cazul fiecărei persoane fizice care încheie un acord de găzduire cu organizații non-guvernamentale fără scop lucrativ / unități și instituții de învățământ / autoritățile administrației publice (primării, consilii locale etc.) și altor instituții publice, se solicită:

  • acordul de găzduire cu organizația non-guvernamentală fără scop lucrativ / unităților și instituțiilor de învățământ / autorităților administrației publice (primării, consilii locale etc.) și altor instituții publice încheiat în conformitate cu prevederile art. 4.3 din prezentul Regulament;
  • declarație pe propria răspundere că atât persoana fizică , cât și organizația gazdă nu au suferit condamnări definitive pentru o infracţiune privind conduita profesională, fraudă, corupție sau orice alte activităţi ilicite legate de finanţări din surse publice sau private și sunt titularii tuturor drepturilor de proprietate intelectuală, inclusiv ai drepturilor de autor, în privința oricăror materiale utilizate în realizarea Proiectelor sau, după caz, dețin dreptul legal de utilizare în cazul în care acestea aparțin terților, în conformitate cu prevederile art. 4.4 din prezentul Regulament;
  • detalierea bugetului de implementare a Proiectului pentru care se solicită finanţarea conform model xls publicat pe site.

în cazul organizațiilor non-guvernamentale fără scop lucrativ / unităților și instituțiilor de învățământ / autorităților administrației publice (primării, consilii locale etc.) și altor instituții publice care aplică se solicită:

  • declarație pe propria răspundere că organizațiiile non-guvernamentale fără scop lucrativ / unitățile și instituțiile de învățământ / autoritățile administrației publice (primării, consilii locale etc.) și altor instituții publice nu au suferit condamnări definitive pentru o infracţiune privind conduita profesională, fraudă, corupție sau orice alte activităţi ilicite legate de finanţări din surse publice sau private și sunt titularii tuturor drepturilor de proprietate intelectuală, inclusiv ai drepturilor de autor, în privința oricăror materiale utilizate în realizarea Proiectelor sau, după caz, dețin dreptul legal de utilizare în cazul în care acestea aparțin terților, în conformitate cu prevederile art. 4.4 din prezentul Regulament;
  • detalierea bugetului de implementare a Proiectului pentru care se solicită finanţarea conform model xls publicat pe site.

Fiecare aplicant mai poate încărca orice document care este relevant în aplicația sa:

  • Alte documente relevante privind pregătirea Participanţilor diplome de merit şi excelenţă, premii, apariţii în media, publicaţii etc.;
  • Galerie Proiect: foto şi/sau video (în scopul demonstrării existenţei nevoii căreia i se adresează Proiectul în comunitate şi/ sau paşilor deja făcuţi în direcţia implementării Proiectului).

Toți solicitanții finanțării trebuie să facă dovada (prin istoricul organizației sau instituției sau prin completarea în Formularul de înscriere) că proiectul va beneficia de expertiza necesară în domeniu (persoana fizică/ juridică aplicantă sau cel puțin un membru al Organizației sau Instituției gazdă, respectiv organizația sau instituția deține o experiență de minimum 1 an în derularea și implementarea de proiecte pentru a fi eligibili pentru finanțări).

În cadrul ediției din 2019 a competiției “RO Smart în Țara lui Andrei”, OMV Petrom va oferi finanțări până la 45.000 pe fiecare proiect, iar valoarea totală a finanțărilor va fi de 500.000 euro. Vor fi alocate finanțări în limita sumei totale disponibile.

Criterii de jurizare pentru Etapa 1 de evaluare a Proiectelor:

1. (20puncte) Relevanța: demonstrarea nevoii identificate (oferirea de date din studii, cercetări, analize constituie avantaj) și modalitatea prin care proiectul răspunde acesteia. Nevoia socială este clar descrisă? Problema identificată este relevantă pentru comunitate, pentru grupul ţintă? Problema identificată se încadrează în domeniile Programului?

2. (20 puncte) Impact: se referă la produsele/ rezultatele Proiectului, adică la schimbările potențial generate atât pe termen scurt, cât mai ales mediu și lung. Relevant este și numărul beneficiarilor direcți și indirecți care sunt influențați de Proiect. Impactul social în special trebuie să fie semnificativ, astfel încât să poată fi demonstrat, măsurat și comunicat în mod clar.

3. (20 puncte) Soluție & Fezabilitate: obiectivele trebuie să fie specifice, măsurabile, tangibile în limita celor 45.000 de euro, realiste și încadrate în timp – Proiectul defineşte clar soluția? Obiectivele sunt descrise clar, abordează nevoia identificată? Planul de activități este realizat într-un mod realist – s-a ținut cont de timp, buget, obiectivele propuse.

4. (20 puncte) Inovație prin tehnologie: proiectul trebuie să dovedească că implementează tehnologii existente sau care folosesc tehnicile și tehnologiile inovatoare precum și componente de digitalizare adaptate cerințelor Programului. Este Proiectul original, diferit de abordările existente? Soluția lor ar putea inspira și alte comunități astfel încât să devină replicabilă?

5. (20 puncte) Sustenabilitate & Buget: Măsura în care rezultatele, efectele, activitățile sau acțiunile din cadrul Proiectului propus au potențial să reziste în timp și după încheierea finanțării. Acest criteriu este echivalent cu potențialul de susținere a efectelor Proiectului, prin crearea unor comportamente, structuri sau mecanisme funcționale, posibil de extins. Echipa a dezvoltat un plan de sustenabilitate pentru soluția propusă? Bugetul de implementare este corelat cu activităţile şi obiectivele Proiectului?

Criterii de evaluarea pentru etapa 2 – Proiectele finaliste invitate la Etapa a 2-a:

1. (40 puncte) Soluția: Descrierea soluției și prezentarea elementului inovator cu componenta de tehnologie astfel încât juriul să înțeleagă cum este adresată problema identificată și cum se propune rezolvarea acesteia.

2. (20 puncte) Impactul social și beneficiarii: Sunt descrise clar schimbările potențial generate atât pe termen scurt, cât mai ales mediu și lung, sunt detaliaţi beneficiarii direcţi şi indirecţi. Se identifică dacă Beneficiarul/comunitatea este bine definifit(ă)

3. (20 puncte) Echipa: Se urmărește dacă echipa are expertiza necesară pentru a-și atinge obiectivele. Echipa are persoanele necesare pentru implementarea proiectului? În cazul persoanelor fizice care aplică în parteneriat: care este relația/istoria de colaborare cu partenerul? Au mai implementat proiecte împreună? Cum se asigură că implementarea nu va avea de suferit dacă parteneriatul este unul la început de drum?

4. (20 puncte) Abilităţi de prezentare: Prezentarea a fost realizată într-un mod profesional? Echipa a reușit să redea informațiile esențiale în timpul pus la dispoziție? Crede echipa în proiectul propus?

Competiția “RO Smart în Țara lui Andrei” se adresează persoanelor fizice, organizațiilor neguvernamentale fără scop lucrativ, unităților și instituțiilor de învățământ din sistemul de stat, autorități ale administrației publice locale și alte instituții publice din întreaga țară. Oricare dintre aceste categorii pot propune idei pentru orice localitate și comunitate din România.

Conform Regulamentului, o persoană fizică, organizație neguvernamentală, autoritate a administrației publice locale, instituție de învățământ sau instituție publică poate înscrie mai multe proiecte în cadrul programului “RO Smart în Țara lui Andrei”, însă poate primi finanțare numai pentru unul dintre ele. În cazul în care se află mai multe proiecte ale aceluiași Participant în clasamentul final, va fi finanțat proiectul cu punctajul cel mai mare, iar celelalte proiecte vor fi descalificate.

O Organizație/ Instituție gazdă poate fi partener în mai multe proiecte inițiate de persoane fizice diferite, de ex: trei persoane fizice pot depune proiecte diferite pentru aceeași primărie locală, având acord de găzduire cu primăria respectivă și toate cele trei proiecte pot fi declarate câștigătoare.

Organizațiile/instituţiile gazdă pot fi o organizație neguvernamentală (asociație, fundație sau federație), o autoritate administrativă publică/ instituție publică (primărie / consiliu local etc.) sau o unitate/ instituție de învățământ publica (școală, școală profesională, universitate etc.).

Descarcă documentul de pe site (Acord găzduire proiect), completează-l cu datele tale și ale organizației/instituției gazdă, apoi încarcă-l în câmpul destinat din cadrul formularului online.

1. Evaluarea inițială a proiectelor înscrise care constă în:

  • Vot public - cu o pondere de 20% din punctajul total. Votul public se desfășoară între 5-19 iunie
  • Evaluarea juraților - cu o pondere de 80% din punctajul total. Evaluarea juraților se desfășoară între 5-23 iunie

Proiectele finaliste vor fi anunțate pe 24 iunie, până la ora 23:59.

2. Etapa finală de evaluare

  • Proiectele finaliste vor intra în etapa finală de evaluare: ziua de jurizare se va desfășura în intervalul 25 - 27 iunie. Acestea vor susține proiectul în fața unei comisii de evaluare, pentru a ne convinge că merită să intre în comunitatea RO SMART

Câștigătorii competiției vor fi anunțați pe 28 iunie, până la ora 23:59.

Proiectele câștigătoare vor fi implementate până la 20 decembrie 2020.

Conform Regulamentului competiției, pentru prima etapă a jurizării punctajul final pentru fiecare proiect este compus din 80% evaluarea juriului și 20% votul public. Prin urmare, formula de calcul va fi următoarea: [(X voturi public * 100)/ Y numărul maxim de voturi din partea publicului pe care l-a primit un proiect]*20% + Z punctaj juriu * 80 % = punctaj final.

Iată un exemplu de calcul pentru punctajul final: [(33 voturi public *100)/1686] *230% + 88 punctaj juriu* 870% =53.5870,79146 unde 1686 este numărul maxim de voturi din partea publicului pe care l-a primit un proiect, în funcție de acesta, calculându-se, prin regula de 3 simplă, punctajele celorlalte proiecte.

Pentru etapa 2 a jurizării- ziua de jurizare - jurații vor evalua proiectele susținute de inițiatori conform criteriilor și punctajului comunicat în regulament pentru etapa 2 de evaluare.

După ce ai trimis proiectul tău, datele și documentele organizației tale (gazdă) sunt în curs de verificare și validare. În momentul în care proiectul va fi aprobat, statusul acestuia va fi modificat în VALIDAT.

Asigură-te că ai completat toate câmpurile obligatorii, în limita numărului de caractere cerut. Dacă și după această verificare încă mai întâmpini dificultăți, scrie-ne un email pe adresa idei@taraluiandrei.ro sau sună-ne la numărul de telefon 0758.036.832 (apel taxabil normal, conform planurilor tarifare proprii ale apelanţilor) în perioada 2 aprilie – 27 mai 2019, luni – vineri, între orele 10.00 – 18.00, doar în zilele lucrătoare.

Limitare de răspundere: Toate informațiile cu privire la desfășurarea proiectului RO SMART în Țara lui Andrei se regăsesc în Regulamentul competiției, care este disponibil și pe site-ul www.taraluiandrei.ro. Informațiile furnizate prin telefon si email de către colaboratorii noștri sunt doar o formă de sprijin în vederea aplicabilității eficiente a Regulamentului. Este responsabilitatea ta să verifici conținutul Regulamentului în toate stadiile de participare în cadrul Proiectului.

Organizatorul competiției nu va furniza informații cu privire la calitatea proiectelor/soluțiilor propuse de inițiatori.

Pentru a fi eligibil pentru finanțare în cadrul programului “RO Smart în Țara lui Andrei”, proiectul tău trebuie să aibă ca principal finanțator compania OMV Petrom. Însă aceasta nu înseamnă că nu poți avea și alți cofinanțatori, cât timp ei nu au titlul de „finanțatori unici/ principali”. Cu alte cuvinte, nu trebuie să existe un contract de finanțare pentru proiectul propus, cu un alt finanțator – companie, care prevede că respectiva companie are calitatea de finanțator unic/ principal.

Aceasta ar însemna încălcarea acelei clauze contractuale, ca și a condiționării de mai sus, impusă de participarea la programul “RO SMART în Țara lui Andrei”. Cofinanțarea proiectului e chiar indicată și poate aduce ideii tale puncte în plus la criteriul „sustenabilitate” - un proiect care beneficiază de surse multiple de finanțare sau care adună în jurul său sprijin din partea mai multor parteneri este unul care își poate atinge mai ușor și mai eficient obiectivele propuse.

Proiectele care au ca scop exclusiv sau în principal renovarea sau alte tipuri de investiție în clădiri /spații etc. nu sunt eligibile pentru finanțare. Pentru mai multe referințe privind eligibilitatea / neeligibilitatea costurilor, vezi și întrebarea următoare.

Plata salariilor sau a altor sume ce ar fi achitate managerilor / coordonatorilor / responsabililor de activități pentru proiectul înscris în competiție pot reprezenta un cost eligibil pentru a fi inclus în buget, dacă NU depășesc 10% din total contribuției cerute în cadrul competiției RO SMART în Țara lui Andrei.

Pot fi acoperite și onorarii pentru eventuali specialişti necesari pentru desfăşurarea unor activităţi, care nu pot fi găsiţi ca voluntari în cadrul organizațiilor/instituțiilor participante sau în comunitate.

În completarea celor menționate în secțiunea anterioară, nu sunt eligibile proiectele ale căror costuri de implementare a activităţilor ce urmează a fi finanţate privesc una dintre următoarele categorii de cheltuieli:

- Proiectele ale căror costuri de implementare a activităţilor ce urmează a fi finanţate de către Organizator privesc una dintre următoarele categorii de cheltuieli:

  • investițiile în spații, sedii, construcții sau alte obiective, dacă aceste cheltuieli nu sunt în beneficiul direct al proiectului sau nu au impact direct asupra beneficiarilor vizați din grupul țintă (dacă nu reprezintă o componentă esențială pentru proiect);
  • costuri de chirie pentru sediul participantului, Organizației/Instituției gazdă, partenerilor de proiect și/sau al oricărui alt terț, de orice natură ar fi acesta;
  • achiziția sau închirierea de autovehicule, dacă acestea nu sunt în beneficiul direct al proiectului nu au impact direct asupra beneficiarilor vizați din grupul țintă;
  • costuri deja finanțate din alte surse/pentru acoperirea unor altor proiecte/ finanțări/sponsorizări;
  • dobânzi datorate băncilor sau altor instituții financiare nebancare;
  • credite către terțe părți;
  • amenzi și penalități;
  • datorii de orice fel ale Participanților și provizioane pentru pierderi sau datorii;
  • orice costuri efectuate înainte de semnarea contractului de grant pentru activitățile din proiect și respectiv după încheierea perioadei de derulare a proiectului;
  • burse individuale sau taxe de participare;
  • costuri cu tratamente medicale individuale;
  • ajutor umanitar;
  • activităţi de prozelitism;
  • premii în bani;
  • costuri de amortizare și leasing;
  • taxa pe valoarea adăugată și alte taxe și impozite care pot fi recuperate de către beneficiar și/sau partener/i, potrivit reglementărilor legale în vigoare;

Ai la dispoziție 1 vot pentru a-ți alege proiectul preferat.

Pentru a putea vota proiectul preferat înscris în competiție este necesar să ai un cont de utilizator pe site-ul www.taraluiandrei.ro. Află de aici care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a-ți crea cont. Dacă deja ai cont, ajunge să te loghezi și să intri pe pagina proiectului pe care vrei să îl susții. Ai la dispoziție 1 vot, pentru a putea vota proiectul preferat.

Dacă vrei să ne propui un proiect în numele unei organizații care nu are minim un an experiență în domeniul vizat de proiect sau care s-a înființat ca entitate juridică de sine stătătoare de mai puțin de un an, poți să îți înscrii ideea în competiție numai dacă:

  • fie ONG-ul pe care îl reprezinți încheie un parteneriat cu un alt ONG sau instituție publică/ de învățământ care are cel puțin 1 an experiență în desfășurarea de proiecte din domeniul respective;
  • fie trebuie să faci dovada că cel putin unul din membrii echipei de proiect / persoanele care se vor implica direct în implementarea activităților, dețin expertiză specifică și experiență de minim un an în derularea de proiecte și acțiuni în domeniul respectiv.

Nu, în această situație nu este necesar un acord de găzduire. Ai nevoie de un acord de parteneriat doar dacă proiectul propus este în beneficiul unei alte organizații – de exemplu, dacă ONG-ul pe care îl reprezinți vrea să implementeze un proiect într-o școală, vei avea nevoie de un acord cu școala respectivă.

Dacă îți propui să înscrii un proiect ca persoană fizică, este nevoie să închei un acord cu o organizație neguvernamentală (asociație, fundație sau federație) sau cu o unitate/instituție publică sau de învățământ (școală, liceu vocațional etc.), care va juca rol de organizație/instituție gazdă.

Organizația/instituția gazdă trebuie să fie relevantă pentru ideea de proiect pe care o propui, respectiv să-și desfășoare activitatea în domeniul corespunzător proiectului înscris în program, conform actului constitutiv și statutului, precum și hotărârii judecătorești de acordare a personalități juridice și înregistrărilor din Registrul Asociațiilor și Fundațiilor ori actului de reglementare a activității acestora, după caz.

Conform Regulamentului acestui program, acordul de găzduire a proiectului va fi obligatoriu încheiat în formă scrisă (purtând ștampila și semnătura reprezentantului legal al organizației/ instituției gazdă) și va conține înțelegerea părților (participant persoană fizică și organizație/ instituție gazdă) cu privire la colaborarea acestora în legătură cu proiectul și programul. Respectivul acord va fi transmis către OMV Petrom inițial în formă scanată la înscrierea în program, iar ulterior va fi prezentat în original, în maxim o (1) zi lucrătoare de la cererea scrisă a OMV Petrom.

Înscrierea în program a proiectelor de către participanții persoane fizice se face în beneficiul organizației/instituției gazdă, implementarea proiectului declarat câștigător urmând a se realiza de către organizația/ instituția gazdă a participantului persoană fizică ce a propus proiectul desemnat câștigător. Prin acordul de găzduire a proiectului, respectiva organizație/ instituție își exprimă acordul, disponibilitatea și competența de a gestiona finanțarea primită, conform regulilor solicitate de finanțator. Prin înscrierea în program, în baza acordului de găzduire, participantul garantează OMV Petrom că organizația/instituția gazdă cunoaște în întregime conținutul Regulamentului, pe care se obligă să îl respecte în integralitate.

Dacă proiectul este câștigător, OMV Petrom va încheia contractul de sponsorizare cu organizația/instituția gazdă, în baza semnăturii reprezentantului său legal.

Organizația/instituția gazdă va deține, în consecință, răspunderea contractuală în raport cu OMV Petrom, cu obligațiile ce decurg din această calitate: justificarea cheltuielilor, rapoarte de activitate și financiare etc.

De asemenea, organizația/instituția gazdă va avea responsabilitatea de a implementa proiectul alături de participant, asigurându-se de bunul mers al activităților și asigurând tot sprijinul necesar inițiatorului.

Ca participant persoană fizică (inițiator al proiectului propus), vei avea rolul de coordonator al activităților de implementare, dar responsabilitățile sunt împărțite între inițiator și organizația/instituția

Ca titular al contractului de sponsorizare, reprezentantul legal trebuie să se asigure că organizația/instituția gazdă în numele căreia este semnat contractul este o persoană juridică dintre cele eligibile pentru a beneficia de sponsorizare în condițiile legii române și în calitate de organizație/instituție gazdă. Astfel, în cazul în care instituția de învățământ care își dă acordul să găzduiască proiectul propus de tine nu are personalitate juridică, veți încheia un acord tripartit, inclusiv cu structura coordonatoare de care aparține instituția gazdă.

Contribuția organizației/instituției participante și/sau a partenerilor acesteia în proiectul propus este de minim 5% din valoarea acestuia. Aceasta înseamnă că finanțarea solicitată din partea programului va contribui în proporție de maxim 95% la realizarea proiectului respectiv, restul de minim 5% revenind în responsabilitatea aplicantului. Contribuția proprie poate consta în resurse financiare, umane / timp și implicare voluntară, materiale / bunuri mobile și imobile, servicii etc.

Se recomandă ca solicitantul să cuantifice aceste resurse, arătând alocarea/ contravaloarea lor în economia bugetului total al proiectului. Astfel, contribuția proprie (a solicitantului și/sau a partenerilor acestuia) trebuie să fie evidențiată prin menționarea sursei/lor și cuantificarea valorii/contravalorii financiare specifice, în mod realist și transparent. Contribuția financiară este înscrisă în rubrica dedicată din formularul de buget, iar contribuția în natură – detaliată explicit în rubrica legată de resurse mobilizate din comunitate.

Organizatorul va stabili, la propria sa discreție, care sunt Proiectele efective ce beneficiază de finanțare, fără să existe un prag minim de număr de Proiecte ce ar trebui să fie finanțat de Organizator în mod obligatoriu până la acoperirea sumei totale de finanțare de 500.000 EURO.

Pentru claritate, această regulă înseamnă că, deși Organizatorul este obligat să respecte clasamentul final al Proiectelor pentru acordarea finanțării, acesta nu este însă obligat să acorde toată finanțarea.

Spre exemplu, Organizatorul poate să acorde finanțare unui număr de 11 Proiecte de 45.000 EURO sau unui număr de 25 de Proiecte de 20.000 EURO (Proiectele pot beneficia de o sumă mai mică decât 45.000 EURO). În cazul în care valoarea finanțării Proiectelor câștigătoare nu atinge limita maximă de 500.000 EURO, Organizatorul nu este obligat să acorde toată suma.

Pentru încărcarea de fișiere în galeria foto există 4 câmpuri disponibile, cu o capacitate de 10 MB fiecare și pentru video 3 câmpuri pentru link-uri de youtube.

Formularul conține întrebări referitoare la proiectul pe care vrei să îl înscrii și inițiator și poate fi accesat din secțiunea „Contul meu” pe www.taraluiandrei.ro.

Pentru a înscrie un proiect în competiția „RO Smart în Țara lui Andrei”, trebuie să completezi formularul online până la încheierea perioadei de înscriere (27 mai 2019, ora13:00). Poți începe să completezi formularul, iar după fiecare pas vei găsi butoane „Pasul anterior” și „Pasul următor” care îți permit să revii asupra câmpurilor editabile. Orice modificare se salvează automat în contul tău de cetățean al Țării lui Andrei doar dupa ce se apasă butonul “Salvează” sau “Salvează și continuă”.

Formularul poate fi consultat aici.

După perioada de evaluare a eligibilității proiectelor înscrise în cadrul competiție, pe site-ul www.taraluiandrei.ro la secțiunea proiectului ”RO Smart în Țara lui Andrei”, va fi afișată lista proiectelor finaliste cât și detalii despre următorii pași din cadrul competiției. Totodată, proiectele finaliste cât și cele descalificate vor primi un mail care anunța statusul lor în competiție.

Proiectele câștigătoare vor fi implementate până la 20 decembrie 2020.

Categoriile de aplicanți care au dreptul să participe la Program sunt următoarele:

a) organizații neguvernamentale fără scop lucrativ (”ONG”) (asociații, fundații sau federații înregistrate în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor);

b) Instituții publice, autorități ale administrației publice locale sau unități și instituții de învățământ din sistemul de stat (cu sau fără personalitate juridică); unitățile de învățământ aplicante care nu dețin personalitate juridică vor încheia un contract/acord cu structura de coordonare de care aparțin.

c) persoane fizice (care la data înscrierii au împlinit vârsta de 18 ani, cu domiciliul sau reședința în România), care au încheiat pentru implementarea proiectului un acord de găzduire cu o organizație neguvernamentală, autoritate a administrației publice locale instituție publică sau de învățământ din sistemul de stat; În cazul în care instituția publică locală/ națională care își dă acordul să găzduiască Proiectul propus nu are personalitate juridică, se va încheia un acord tripartit, inclusiv cu structura coordonatoare de care aparține instituția gazdă.

Astfel, o societate comercială nu poate înscrie în numele societății comericale un proiect. Dar, managerul societății comerciale sau un alt representant poate înscrie în calitate de persoană fizică un proiect, dacă are un parteneriat cu un ONG / Instituție publică/ Autorități ale administrației publice/ unități și instituții de învățământ.

Câștigătorii vor confirma acceptarea finanțării printr-un contract care se va semna cu OMV Petrom. Acesta va include cererea de finanţare aprobată, cu bugetul aferent, ca și restul anexelor. Aranjamentele contractuale şi transferul fondurilor vor fi administrate de către OMV Petrom.

OMV Petrom vă poate solicita o serie de documente menționate necesare pentru oferirea grantului și încheierea contractelor de sponsorizare, iar câștigătorii au obligația să le transmită pe e-mail, în termen de 5 zile de la primirea unei astfel de solicitări din partea Organizatorului.

Finanțarea – banii din grant vor fi transferați de către OMV Petrom în contul bancar al organizației/ instituției aplicante sau al organizației gazdă într-o singură tranșă de finanțare, în maximum 10 zile lucrătoare de la semnarea contractului de finanțare.

Toate transferurile, plăţile şi raportările financiare vor fi exprimate în lei, considerând echivalentul în lei la cursul de schimb de 1 EUR = 4,75 lei

Beneficiarii contractelor trebuie să întocmească și să înainteze către OMV Petrom rapoarte intermediare și finale folosind modelele de rapoarte puse la dispoziție de finanțator, ca anexe lann contractul de grant.

Termenele de raportare intermediară vor fi stabilite, prin acord cu beneficiarul la momentul contractării, ținând cont de densitatea activităților, necesitățile financiare prin raport cu acestea și durata proiectului. Fiecare proiect va avea și o raportare finală, ce va fi transmisă către OMV Petrom în termen de maximum 1 lună de la data finalizării proiectului.

Juriul va fi format din experți în domeniu dezvoltării sustenabile- care vor nota individual proiectele înscrise în competiție. Fiecare proiect va fi evaluat de minimum 2 jurați.

Proiecte ce folosesc soluţii tehnologice, introduc noi tehnologii sau utilizează digitalizarea pentru a:

  • rezolva problemele cu care se confruntă comunitățile
  • crește calitatea vieții și nivelul de comfort al cetățenilor
  • îmbunătăți serviciile publice / cetățeni mai bine conectați la serviciile publice
  • eficientiza consumul de resurse
  • reduce cheltuielile pe termen mediu și lung pentru comunitate
  • reduce birocrația în diferite domenii de interes public
  • facilita accesul la informație al cetățenilor
  • determina implicarea activă a cetățenilor la viața comunității.

Proiecte care propun soluții tradiționale, fără a introduce tehnologia și digitalizarea în abordarea nevoilor:

  • Dotări cu echipamente care au tehnologie nouă
  • Amenajări de spații verzi, parcuri, terenuri de sport
  • Plantări sau ecologizări, fără componentă tehnologică
  • Înlocuirea sau extinderea infrastructurii existente, fără aport tehnologic (drumuri, poduri, parcări);
  • Achiziții de mijloace de transport care nu deservesc cetățenii/ interesul public ( sau care nu sunt realizate în interesul public)
  • Dezvoltarea infrastructurii din comunități (construcție de clădiri/ spații de joacă/ renovări etc)
  • Achiziții de echipamente IT

Mona Nicolici

Mona este manager al Departamentului de  Sustenabilitate  din OMV Petrom, funcție în care a construit, timp de 12 ani, un departament de CSR de la zero și a creat cel mai amplu program de responsabilitate socială din România, Țara lui Andrei. Mona a coordonat zeci de campanii locale și naționale și a susținut schimbarea în comunitățile mici din țară, prin proiecte de mediu, educație, sănătate, dezvoltare comunitară și voluntariat. A pus bazele unor proiecte implementate în premieră în România: România Meseriașă, RO SMART, Idei din Țara lui Andrei, Acces la Viață, Fabricat în Țara lui Andrei, Parcurile viitorului, Respect pentru viitor și a dezvoltat spiritul de voluntariat în rândul angajaților OMV Petrom și a celor peste 55.000 de români care s-au alăturat cauzelor susținute în Țara lui Andrei în ultimii 10 ani. Este în prezent practicant CSR acreditat, trainer în raportare GRI și a fost numit pentru a doua oară Ambasador al României în Săptămâna Europeană a Competențelor Profesionale de către Comisia Europeană.

Educație

Elena Dochie

De peste 10 ani Elena este implicată în proiecte axate pe educație și dezvoltare comunitară, sprijinind prin activitatea sa profesioniști, cadre didactice, elevi și studenți, companii și ONG-uri. Din 2016 este Directorul General al eLearning & Software și coordonează activitatea la nivel național. Un indicator important al performanței este dat de numărul mare al utilizatorilor de soluții digitale, atât eLearning, cât și Management organizațional, care se dublează an de an.

Cosmin Herman

Implicat de peste 15 ani în educația digitială, Cosmin reprezintă pilonul pentru învățarea eLearning în mediul preuniversitar și universitar. A coordonat implementarea de sisteme eLearning Moodle în peste 10 universități din România și Republica Moldova și a oferit în mod gratuit instrumente digitale pentru 700 de unități de învățământ preuniversitar. În prezent este CTO & BDM la eLearning & Software, care a devenit din 2013 partener certificat Moodle pentru România și Republica Moldova. În prezent are un portofoliu de peste 200 de companii și ONG-uri care și-au început aventura digitală alături de el. Dorința de a transforma școala românească și de a îmbunătății sistemul educațional îl conduce în activitatea de voluntariat pe care o derulează de peste 8 ani neîntrerupt.

Ioana Cosma

Ioana este director al Casei Corpului Didactic București și în paralel își desfășoară activitatea ca profesor de Informatică și TIC la COLEGIUL NAȚIONAL ”SPIRU HARET”. Cariera ei în învățământ este de aproape 20 de ani, timp în care s-a implicat în pregătirea elevilor distinşi la concursurile de profil şi concursuri naţionale materializate în obţinerea de premii. Pasionată de mediul virtual a inițiat, implementat și dezvoltat platforma elearning CCD București alături de profesorii metodiști ai Casei Corpului Didactic București și cadre didactice de alte specialități, a acreditat și avizat cursuri în format face to face, blendead-learning și online. Începând din anul 2016, platforma elearning CCD București face parte din reteauaEDU.ro, o rețea de cadre didactice la nivel național și internațional.

Livia Fericean

Livia este Corporate Citizenship & Public Affairs Manager Samsung South-Eastern Europe și are o experiență de peste 12 ani în industria comunicării. Cu expertiză în CSR, comunicare corporate și branding, Livia a lucrat atât în industria publicitară dar și în companii din domeniul privat. 

Mediu

Roxana Șunică

Din martie 2018, Roxana s-a alăturat echipei FEPRA International - organizație care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului privind gestiunea deșeurilor de ambalaje (www.fepra.ro) - unde ocupă poziția de director general adjunct. Anterior, între 2007 și 2018, ea și-a desfășurat activitatea la Recolamp - asociație care se ocupă de managementul deșeurilor de echipamentele de iluminat, în care ultima poziție deținută a fost cea de director general executiv. Roxana a absolvit Facultatea de Drept în 2003, iar în prezent urmează un program de blended-learning al Oxford College of Marketing pentru a obține Diploma în Professional Marketing, CIM Level 6. În cei peste 15 ani de activitate profesională, Roxana a acumulat experiență lucrând pentru: BRD Sogelease IFN S.A., Ursus Breweries, JW Marriott Hotel și Forumul Donatorilor Români.

Anca Tudor

Începând cu anul 2007, Anca a preluat funcția de HSSE manager în cadrul rafinăriei Petrobrazi, fiind responsabilă de gestionarea tuturor aspectelor privind protecția mediului, siguranța în muncă, securitate și situații de urgență. Acest lucru presupune dezvoltarea și coordonarea modului în care are loc planificarea, organizarea și implementarea programelor pe linie de sănătate, siguranță în muncă, securitate, mediu, protecție civilă și situații de urgență. A absolvit Facultatea de Tehnologie a Petrolului și Petrochimie - Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești, este auditor al Sistemului de Management Integrat, deține certificat Nebosh - HSE Process safety management. Lucrează în cadrul rafinăriei Petrobrazi din anul 1985 având diferite funcții, cum ar fi: inginer de proces, inginer de mediu, șef serviciu PPDSM.

Sănătate

Alex M Dascălu

Alex este un Scout în ecosistemul de startup-uri aflate în faza incipientă de lansare. Credo-ul lui: fi autodidact pe tot parcursul vieții. Precum Founder Inspiration Office, el este și un așa numit “Scout-on-the-go” pentru cei cu un nivel de ambiție peste medie al căror potențial antreprenorial este încă nedescoperit sau descoperit însă neutilizat. Precum contribuitor entuziast și activ la dezvoltarea ecosistemului de startup-uri, el se concentrează în special pe fazele de ideație și de validare ale procesului de lansare al unui nou startup și implicit al unui nou antreprenor sau echipe de antreprenori. Alex are și un rol activ precum Business Advisor pentru mai multe start-up-uri (IoT, Smart Devices, AI, NLP), iar expertiza sa este pe business innovation.

Oana Rădulescu

Oana este Senior Expert Innovation în cadrul departamentului Tehnologie & Inovație, fiind responsabilă pentru gestionarea programului care îmbunătățește inovativitatea OMV Petrom. Acest lucru presupune identificarea strategiilor, a oportunităților de afaceri și a noilor tehnologii, precum si gestionarea acestora. Împreună cu Chief Innovation Officer OMV Petrom, pregătește și monitorizează alinierea viziunii tehnologice cu strategia de afaceri. In acelasi timp, propune dezvoltarea de noi capabilități și arhitecturi cu partenerii externi, noi modele de afaceri și noi structuri industriale care să servească acestor oportunități. A absolvit Factultatea de Științe Economice din cadrul Universității Dunarea de Jos din Galați și deține un Master în Moneda, Finanțe și Economie Internațională obținut în cadrul Universității de Științe Economice din Toulouse, Franța.

Dragoș Mutașcu

Pasionat de inovare, Dragoș consideră că munca repetitivă este pentru roboți și e bine ca aceștia să ne preia job-urile. În acest fel oamenii vor rămâne liberi să se joace, să experimenteze și să creeze. Dragoș a lucrat timp de 3 ani ca Innovation & Development Engineer la Orange Romania si 1 an ca Network Systems Administrator la Vodafone Group, În ultimii 3 ani și-a dedicat priceperea pentru a co-fonda Donorium, aplicație ce a pus bazele unei comunități de 10.000 de donatori de sânge în primele 5 luni de la lansare.

Transport

Claudiu Petria

După o aventură de 7 ani în agenții de publicitate, proiecte educaționale, International Advertising Association, Romanian Chapter for Young Professional și în multiple proiecte pro bono, Claudiu a co-fondat Questo, jocul prin care descoperi locuri și povești rezolvând ghicitori.  

Marius Bădoi

Marius este Responsabil cu Protecția Datelor cu Caracter Personal pentru OPGS, care include și aplicarea Regulamentului European privind Protecția Datelor cu Caracter Personal (GDPR). Este persoana de contact a companiei Global Solutions pe acest subiect atât în relația cu autoritățile, cât și cu persoanele fizice ale căror date sunt prelucrate, cum ar fi angajați, foști angajați, furnizori, clienți etc., fiind parte a departamentului Dezvoltarea Afacerii din cadrul OPGS. Marius Bădoi a absolvit Academia de Studii Economice din București și deține un Master în Administrarea Afacerii din partea aceleiași instituții. El este membru al Comitetului de Tehnologie si Inovație precum și mentor pentru multe inițiative interne de inovație.

Infrastructură

Eduard Cristian Popovici

Eduard este cadru didactic universitar în Departamentul de Telecomunicații, Universitatea POLITEHNICA din București. Domeniile sale principale de interes sunt ingineria programării, serviciile și arhitecturile software, aplicațiile mobile, securitatea în Internet și antreprenoriatul digital. Din anul 2014 este titularul cursului "Dezvoltarea Aplicațiilor Android Inovatoare" (DAAI), curs sprijinit de Samsung Electronics România. El coordonează Laboratorul „Servicii și Aplicații pentru Internetul Mobil” (SAIM), este co-fondator al competiției „MobilPRO – Inovare și Mobilitate” și al clubului de public speaking „Toastmasters UPB”, sprijinind dezvoltarea tinerilor prin lucrul în echipe, orientarea spre proiecte și inovare, participarea la activități extracurriculare și competiții de inovare.

Eduard Dumitrașcu

Președinte al Asociației Române Pentru Smart City și Mobilitate, cu o vastă experiență în mediul public, Eduard a adăugat în portofoliu experiența dobândită din funcția de consilier județean, consilier al Parlamentului României și secretar de stat în cadrul Ministerului Fondurilor Europene. De asemenea, este fondator al mai multor afaceri concept, inclusiv aplicații mobile smart și Bucharest Business Breakfast. În calitate de președinte al ARSCM, Eduard este unul dintre cei mai activi susținători ai inovării. El militează pentru crearea unei relații puternice și benefice între mediul privat și cel public, fiind parte a unor proiecte ample, cu impact național și rezonanță internațională. Eduard este, de asemenea, presedintele The World’s Smart Cities Organization.

Important:

Dacă proiectul propus este realizat în parteneriat cu terțe părți, trebuie să semnați acorduri de găzduire cu toate acestea.

Exemplu: dacă o persoană fizică, în parteneriat cu un ONG inițiază un proiect pentru o școală, va fi nevoie de acord de găzduire încheiat atât cu ONG-ul care implementează proiectul, cât și cu școala unde are loc implementarea proiectului.

Exemplu: Dacă un ONG inițiază un proiect ce va fi implementat într-un spațiu public (ex. parc), acesta va semna acord de găzduire cu primăria sau instituția care are în administrare spațiul respectiv.

Ai intrebări despre înscrierea în competiție?